2021年10月6日水曜日

9月30日リトミック教室の報告(Rhythmics class)



台風接近中で心配でしたがどうにかお天気は持ちました。皆でマットを敷いてスタンバイです。 「にじいろの音ピアノ リトミック教室」の平野千恵先生にご指導をお願いしました。 先生は重そうな卓上ピアノや卵型マラカスそしてウサギ、ゾウ、りすなど沢山の印刷物や小物をご持参して下さいました。  

*色とりどりの卵型マラカスを配ってくださいました。音楽に合わせてみんなで鳴らす。 



*ピアノの音楽に合わせて皆で円になって歩きました。 音が止まると歩みを止める。 



*「大きな栗の木の下で」の歌に合わせて手遊び歌をしました。     

*お弁当箱になにがはいっているかな?  おにぎりダンスをしました。 



*ウサギ、ゾウ、リスの歌とダンス                         

*「どんぐりころころ」 ママと密着して遊べるのは嬉しいね。              

*車でポイ                                    

*いろいろな色の布を用意して配って下さいました。ママと「いないいないバー」   


 

@1歳半までの子供は「いないいないばー」が嬉しかったようでキャーキャーと笑っていました。                                      @こうき君やえりちゃん、2歳近くになると好奇心があり、じっとしておられず動き回る。 その都度ママは慌てて連れ戻していました。 

@@コアラのイベントでは子供たちは自由にしていますのでご心配なく、見守って下さい。

平野先生、楽しい時間を有難うございました。 休む暇なく次々に私たちを楽しませて下さいました。みんな笑顔でリトミックを楽しみました。

決まり事:

10月14日、10月28日、11月4日、11月25日のイベントと係りが決まりました。 ありがとうございました。コアラのスケジュールを見て下さい。

新係り:

集金係:徳武さん   宜しくお願い致します。

新入会:

宮野さん ようこそコアラへ!

その他:

我が家の柿が取れましたのでみんなに食べてもらいました。 子供たちにはお菓子をあげました。

報告:米澤

I was anxious about Typhoon appraching but somehow it didn't begin to rain.  We spread out mats and waited for teacher who is Ms. Chie Hirano organizes "NIJIIRONO OTO Piano Rhythmic class"  Ms. Hirano brought a desk-top piano looks heavy and egg-shaped maracas and other various things into Koala room.

*She handed out colorful egg-shaped maracas to children.   Sound them according to the music.

*We walked in circle to the music.  Stop the piano, stop walking.

*"OOkinakurinokinoshitade" a song using hand-gesture.

*What's in your lunch box?  Onigiri dance.

*Dance for Rabbit, Elephant, Squirrel.

*"Dongurikorokoro"  It must be happy to dance with mom.

*Kuruma de poi

*She handed out colorful fabric and mom played "Peekaboo" with baby.

@Children around one and half years were really fun to play with mom.

@Children around two years old, like Kouki and Eri are prompted by curiousity and moved around.  Mothers took them back to thier presence.

@@Children behave as thier pleases at the Koala room.  Please don't worry and watch them.

Thank you for sharing a pleasure time with us, Ms. Hirano.  She entertained us with many ways.  Everyone enjoyed Rhythmics class very much.

Settement:

All events and persons in charge were decided on Oct. 14, Oct. 28, Nov. 4, Nov. 25.  Please check our blog schedule.  Thank you.

New charge:

Collecting money: Tokutake san

New Members:

Miyano san, Welcome to Koala.

Others:

I shared my garden's  persimmon to members and sweets for children.

Reporter:  Yonezawa