2024年7月28日日曜日

7月25日人形劇の報告(The Puppet Show)

 人形劇団「どんぐり」さんとは20年間のお付き合いがあります。0歳から3歳までの子供達が楽しめる演目を上演して下さいます。 コアラ卒業生もご招待しました。 公演が終わって交流会をしました。 お菓子も用意しました。


  

1、ネコとボール 

音楽とぬいぐるみだけが登場。 赤ちゃんも見ていました。 猫の色が変わる度に子供達が叫びました。 指をさしたり、捕まえようとしました。


  

2,うさぎとかめの紙芝居 


 

3,折り紙で作ったうさぎと亀を頂きました。 皆で「うさぎとかめ」の歌を歌いました。  🎵もしもし かめよ かめさんよ せかいのうちで おまえほど あゆみののろい ものはない どうしてそんなにのろいのか🎵



4,うさぎ、亀、アリ、カタツムリの人形で物語  

5,最後は人形たちと子供たちのふれあいタイムでした。 


子供達は30分が限度です。 バラバラに動き出しました。

お誕生会:

Kちゃん 3歳お誕生日おめでとうございます。 コアラのバースデイカードとコアラメダルを差し上げます。皆で「ハッピーバースデイの歌」を歌ってお祝いしましょう。 Kちゃんのコアラのお誕生会は3回目ですね。 長くコアラを愛して頂きありがとうございます。 今日はプリンセスの洋服で参加してくれました。



誕生日&集金係;

Sさんに交代しました。 よろしくお願いいたします。

報告:米澤

Koala has been associated with Puppet company "DONGURI" for 20 years.  They used to perform program to give enjoyment to small children.  We invited Koala graduate too and had a party with them after the puppet performance.  I prepared sweets and tea.

1, Cat and Ball

Only music and stuffed doll and animal appeared on the stage.  Babies also enjoyed watching it.  The kids screamed every time the cat changed color.  They tried to catch them.

2, Storytelling with pictures of Rabbit and Turtle.

3, We were given Origami Rabbit and Turtle and sung "Rabbit and turtle song".

4, The story of Rabbit, Turtle, ants and snail.

5, At the end, it was time for the children to interact with the dolls.

Children kept watching performance only 30 minutes.  They started to move here and there.  

Birthday Party:

K, Three years old girl.  Happy Birthday to you.  Give you Koala Birthday card and Koala Medal.  Let's sing "Happy Birthday to you" for her happiness.  K chan received third blessing at the Koala meeting.  I appreciate you have been loving Koala group so long time.  Today's outfit was princess, right?

A person in charge of Birthday and Collect fees.

S san.  Thank you for your effort in advance.

reporter: Yonezawa