2023年5月14日日曜日

5月11日平和公園ピクニックの報告(Picnic at Heiwa Park)

 


午前11時に平和館に集合して平和館の裏手の公園に移動しました。青空の下、そよ風が気持ちよく最高です。木々の間の平らなところにビニールシートを敷いて座りました。近くに座った人と話したり、おかずの交換したりしてお弁当を食べました。お菓子も貰いましたよ。まだ歩けない子供達は座ったままでママやコアラ会員と遊びました。





歩ける子供たちはジッとしていません。走り回ったり虫を見つけたりして遊んでいました。シャボン玉セットを皆に見せに来た子供もいました。じりじりと照り付ける太陽で汗ばんでしまいました。


午後からお天気は下り坂です。早めに帰りました。雨に濡れてしまった人もいましたね。子供達は疲れてぐっすり眠れるでしょう❣

報告:米澤


We gathered at Heiwa Museum at 11:00am and moved to Heiwa Park behind the building.  Under the blue sky, we are comfortable with gentle breeze.  We spread our sheets among trees and sat down.  Members enjoyed chatting with neighbors and exchanged a portion of their Obento.  Children got sweets from members.  Children can't walk yet played with Mom and Koala member.  On the other hand, Children learned to walk can't be still.  They were running around and found insect on the grasses.  Someone showed us a soap bubble.  Under a scorching sun, we were slightly sweaty.    According to weather forecast, it will be rain from noon.  We got back home as early as usual.  Someone got wet!  Oh, sorry!!  Children will have a good sleep by fatigue. 

Reporter: Yonezawa