2023年5月31日水曜日

5月25日ベビーリトミックの報告(Baby rhythmics)

コアラ会員のIさんがベビーリトミックの指導をして下さいました。Iさんはご自宅で「はじめてのベビーリトミック」を主宰されておられます。ピアニストのKさんとパンダのぬいぐるみも一緒に会を盛り上げて下さいました。

1,はじめのうた。はじまるよ!はじまるよ!

2,とんとんとんとん ひげじいさん。

3,あたまかたひざポン。

4、バナナのおやこ。パンダさんが「どんな果物がすきかな?」と尋ねました。

*子供たちはテレビで見ているので歌が分かっている。動きや動作が可愛い♡♡ 

5、今日のお楽しみソング

Iさんが「のばら」の歌をソプラノで歌って下さいました。その後、ドイツ語で歌われましたが子供が「え~、何? 何言っているの? 分からない!」とぼんやりIさんのお顔を見ていたのが印象的でした。

ボランティアのFさんからのプレゼント;

自分で選んだ香水とクリームを混ぜて作る「オイルクリーム作り」を教えて下さいました。 良いお土産が出来ましたね。

お誕生会;

ダン君 1歳 お誕生日おめでとうございます。コアラのお誕生日カードとコアラメダルを差し上げます。皆で「ハッピーバースデーの歌」を歌ってダン君の成長をお祈りしましょう。

入会:

Yさん、Nさん ようこそコアラへ!!

報告:米澤

Koala member, Ms. I gave a lead to the Baby Rhythmics.  She promotes "First baby rhythmic" at her house.  A pianist, Ms. K and a stuffed Panda came to Koala room with her.

1, First song.  Let's start! Let's start!

2, Ton ton ton Higejiisan

3, Atama kata hiza pon

4, Banana no oyako   A stuffed Panda asked "What's your favorite fruit?" one by one.  Children already knew all songs that were televised.  Their actions and moving were so cute.

5, Today's song.    Ms. I sung "Nobara" with her soprano and following in German.  Some of children listened the song with absence of mind.  "What?  What are you singing?  It doesn't make sense." because it was not Japanese.

Present from volunteer staff, Ms. F.

You can choose your favorite fragrance and mix in cream.

Birthday Party;

Dan, one year old boy.  Happy Birthday to you!  Give you Koala Birthday card and Koala Medal.  Let's sing a song "Happy Birthday to you" for his happiness.

New Member;

Ms. Y and Ms. N   Welcome to Koala!!

Report: Yonezawa