2011年2月11日金曜日

2月10日「足のマッサージとリズムに乗って体を動かそう」の報告(Foot massage and movement)



今日は少ない人数でコアラの会を行ないました。 外国人親子4組、日本人親子4組でした。 
始めに「癒しの音楽」を聞きながら足のマッサージをしました。 少しづつ体も温まってきました。 ほぐれてきた所で「ディスコ ナイト フィーバー」の音楽に乗って皆で踊りました。 恥ずかしがらず、人を見ないで自分なりに体を動かしました。 インド音楽、ウズベキスタン音楽も聞いて踊りました。 疲れたので一休み。 
ビートルズの音楽を聴きながらお茶の時間。 キープ リネットさんがカンボジアのスィーツを差し入れしてくれました。 カボチャとココナツと砂糖で作ったジェリーのスイーツはハート、ダイヤ、スペードの形をしていました。 バナナも食べてちょっと元気になりました。 リネットさん、ご馳走様でした。 有難うございました。 
新しい人は中国の陸 琦(りくチー)さん、コアラにようこそ!!
 
We had fewer members than usual. Only 4 couples of foreign mother and child and 4 couples of Japanese one.
Listening healing music, we massaged our feet by ourselves. Our bodies became warm. As our tired muscles relaxed by foot massage, we danced to music on "Disco Night Fever". Don't be shy. Don't look others. Move your body as you like according to music. We listened and danced on Indian music and Uzbekistan music. We had break briefly.
Listening The Beatles songs, we had tea time. Rinet san made Cambodian sweet, ingredient was mashed pumpkin,coconut powder and sugar. It was jelly in the shape of a heart, diamond, spade. We ate bananas and became full of pep. Rinet san, Thank you for your serving.
New face was Ms. Chi Riku from China. Welcome to Koala!