2011年12月8日木曜日

12月8日クリスマス会の報告(The Christmas Party)


10時からクリスマスの飾りつけをしました。 サンタクロースの人形と一緒に写真を撮るモデルを探しました。 23名の可愛い子供たちが交代でモデルになってくれました。 なんて可愛いのでしょう! (^ε^)-☆!!  写真撮影に1時間もかかってしまいました。 



アメリカ人のアンジィさんが「クリスマスって何?」「クリスマスの日には何をするの?」を英語と日本語で話してくださいました。 クリスマスの絵本も持参して下さいました。 日本語をローマ字に変えて読む下準備は大変だったと思います。 お疲れ様でした。 有難うございまいした。


子供たちはサンタクロースからのプレゼントを待っていました。 サンタクロースのぬいぐるみにありがとうのハグ、キス、握手をしていました。 子供たちの仕草が可愛かった! 天使の様だ!!angel

12月の誕生会は

小嶋ユウキ君 2才、今木 ユカリちゃん 1才、牧 ダイキ君 1才の3人でした。 お誕生日おめでとうございます。 皆でお祝いして「ハピーバースディーの歌」を歌いました。 v(=^0^=)v


倉田さんの第2子瑠之ちゃん生後38日のお披露目がありました。 ちっちゃい! カワイイ!  瑠之ちゃん、待っていましたよ。 \_(^◇^)_/\(*^^*)/ おめでとっ!


今日のクリスマス会は日本人親子7組と外国人親子17組が参加しました。 ゲストも入れると50名の人でした。 すごいね!!


マリーナさんのフィリピン風スパゲッティ、米澤代表から長野県高森町の密入りんご、ゲストさんからお菓子の差し入れがありました。 皆で美味しくいただきました。 御馳走様でした。 有難うございました。 


We started with Christmas decorations from 10:00. Koala room was decorated with shining tinsel. I looked for a model who was taken a picture with a stuffed doll Santa Claus. 23 adorable children became model. What cute children they are!  (^ε^)-☆!! It took an hour to shoot.

Angie san from America told us "What is a Christmas?" and "How do you spend a Christmas day?" in English and Japanese. She showed us a picture book about Christmas. She prepared Japanese story in the Roman alphabet. That must be tough work for her. Thank you very much.

Children were waiting for a present from Santa Claus. They were happy to hug, kiss and handshake with a stuffed doll Santa Claus. How cute their behaviors were!

Happy Birthday in December;

* Kojima Yuuki 2 years old, Imaki Yukari 1 year old, Maki Daiki 1 year old. Three of you, Happy Birthday to you. We sang a song "Happy Birthday to you!" (-^〇^-)

Kurata san's second daughter 38 days after her birth named Runo was introduced to us. How pretty baby she is! We were waiting for you, Runo chan. Happy Birthday to you. \_(^◇^)_/\(*^^*)/ おめでとっ!

Christmas party attendances were 7 pairs of Japanese mother and child and 17 pairs of foreigners and including guests were 50 people. Awesome!!

Philippine style spaghetti cooked by Marina san, Apples grew in Takamori Nagano from Yonezawa and snacks from guest were arranged on the table. We enjoyed delicious foods. Thank you for your donation.