2012年5月14日月曜日

5月10日パフェ作りの報告(Let's make your Parfait! )

毎年、パフェ作りは参加費として一家族100円~200円の実費を貰っていました。 今年は違います。 

長濱和枝さんがパフェ作りの経費を全て出してくださいます。 会員は友達を連れてきてもいいです。 コアラ会員にならなくてもいいのです。 食べるだけでも良いのです。 家族一つではなく、食べたいだけ食べていいのです。 お代わりも自由です。 私は休みがちのコアラ会員に電話をしました。 


ボランティアはアイスクリームの2000mlボックスを2箱用意しました。 トッピングはチョコレート、ココアパウダー、バナナ、あん、フルーツの缶詰など25種類のトッピングがあります。 カンボジア、中国、台湾、フィリピンのトッピングもあります。 自分で持ってきたカップは大きな物から小さなものまでありました。 それぞれが工夫して「マイ パフェ」を作りました。 皆お腹いっぱい食べました。 それでもアイスクリームが残ってしまいました。 

お金を出してくださった長濱和枝さんにお礼の色紙を贈ります。 中央に写真を入れて皆で一言メッセージを書き込みました。 きっと熱い思いが伝わると思います。 長濱さん、本当に有難うございまいした。 

寺田マリベスさんはフィリピンの春巻きを作って持ってきてくれました。 揚げたては暖かくて美味しかったです。 ごちそう様でした。

参加者はビジターを含めて50名以上でした。 楽しかったね!

5月の誕生日パーティは;
後藤晴己君 3才、後藤陸也君 1才 兄弟です。 お誕生日おめでとうございます。\_(^◇^)_/\(*^^*)/ おめでとっ! ♬ 皆でお誕生日の歌を歌いお祝いしました。 ♫

古和田昌子さん、お久しぶりですね。 おかえりなさい!

 Koala used to collect 100yen~200yen for a family to make pafait every year. But this year's event is different.

Thankfully, Nagahama Kazue san pays all expenses on making parfait. Members also bring their freinds. They don't have to join our club. It is OK they just have pafaits. You can eat what you want. You may have another cup of parfait. I called Koala member who were absentees.

Volunteer staff prepared two boxes of 2000ml ice cream. There are 25 kinds of topping like chocolate, cocoa powder, banana, bean paste, fruit can and etc. There are topping from Cambodia, China, Taiwan and Philippine too. There were "My cup" from big cups to small cups that they brought in. So called "My pafait" was made by themselves. We were full up. Still, ice cream was leftovers.

We wrote "thank you message" to Nagahama Kazue san who contributed us. I put a picture in the center, members wrote words around a picture. I'm sure she is willing to have our appreciation. Thank you very much, Nagahama san.

Terada Maribesu san cooked Philippine style Harumaki. A fried Harumaki was warm and delicious. Thank you for your foods.

 Participants were more than 50 people including visitors. We spend enjoyable time.

May birthday Party; Haruki Goto 3 years old, Rikuya Goto 1 year old. They are brothers. Happy Bithday to you. ♫ We sung a birthday song to them. ♫

 Welcome back, Owasa san, Welcome!