2013年4月29日月曜日

4月25日英語で遊ぼう!の報告(Let's play in English!)

講師のアンジィ キムさんは韓国系アメリカ人です。 現在川崎区の教会で宣教師の仕事をしながら子供達に英語を教えています。

始めからアメリカ英語で会場を沸かせました。
ボードに「挨拶の歌」の歌詞を書き、皆で読みました。 
① Greeting Song

 
「幸せなら手をたたこう!」を皆で英語で歌いながら行いました。
② If you're happy.


皆さん、立ってください。 「ホッキ―ポッキー」の歌です。  ママも赤ちゃんも皆で踊りました。 (踊りに夢中で素晴らしい写真が取れませんでした。 ごめんなさい。)
③ Hokey Pokey


 
アンジィさんの好きな作家の絵本の登場。 動きがなく英語の物語だけだと子供は退屈そうだった。 
④ Picture Book
「色紙で芋虫を作ろう!」とアンジィさんが準備して来て下さいました。
⑤  Make a caterpillar in colored papers

(参加者の感想)
* 聞きやすく、ネイティブの英語を久しぶりに聞いた。
* 声も大きくて教え方も丁寧でした。 
* 楽しかった。 
* 皆も楽しそうに踊っていた。
/>
参加者は外国人親子、日本人親子12組ずつの24組でした。


4月生まれの誕生会
張 予希ちゃん 3歳のお誕生日おめでとうございます。🎊 誕生日カードが無いので金メダルをあげます。 皆でハッピーバースデーの歌を歌いお誕生日をお祝いしました。 
予希ちゃんは嬉しそうにリズムに乗って踊っていました。 


3月のお別れ会を欠席。 現在幼稚園に行っているのでママが代理で金メダルを貰いました。
* 小嶋 祐輝君 矢向いずみ幼稚園 入園おめでとうございます。 コアラに来てくれて有難う。
金メダルをあげます。
 
祐輝くんはママが見えないと大泣きしていましたが1年後には皆の前でダンスをしました。 彼の勇気ある態度に驚きました。 ママは中国美人でパパは中国語を話す環境にいますので将来は日中関係の懸け橋になって欲しいです。

* 竹内 ハンナちゃん 宮前区に引っ越しました。 エチオピア人のママと日本人のパパの可愛い女の子です。  ママのアムサルさんは妊娠中からコアラに来ていました。 コアラに来てくれてありがとう。 金メダルをあげます。 元気でいてね。 又遊びに来て下さいね。

新会員:
吉田さん、小林さん、山田さん、高野さん ようこそコアラへ!

Miss Angie Kim, Instructor is a Korean American.  She is a missionary and teaching English to children at the church in Kawasaki ward.  She excited curiosity in the Koala members by American English.

She wrote the lyrics of greeting song on the board and we read.
① Greeting Song
If you are happy, clap your hands.  We sung and danced together.
② If you're happy.
Please stand up everybody.  It's Hokey Pokey song.  We all danced. (Sorry, I was absorbed in dancing, I missed a nice shot of this.)
③ Hokey Pokey
Miss Angie Kim's favorite picture book.  Children looked boring to listen English story.
④ Picture book
Miss Angie prepared materials.
⑤ Make a caterpillar in colored papers.

(Impression from participants)
* I heard a native English after a long separation. I am happy to come here today.
* She sung a loud voice and teaching method was polite.
* I enjoyed this program very much.
* Everybody danced cheerful.

Participants were 12 couples of foreign Mon and child, 12 couples of Japanese.

Birthday party for April;
Yoki Cho; 3 years old Chinese girl.  Happy Birthday to you.  Give you a gold medal instead of the birthday card.  We sung a song "Happy Birthday" for her.   Yoki danced to song cheerfully.

Leave;
1) Yuuki Kojima(boy); Entered Yakou Izumi preschool.  Congratulations!  Thank you for coming to Koala.  Give you a gold medal.  His mom received a gold medal instead of him who is in the preschool.
Yuuki was crying whenever he couldn't find his mom around him.  One year later, I was surprised at his brave attitude that he danced at some Koala event in front of us.  He has a wonderful family of Mama is Chinese beauty and Papa speaks Chinese.  He will be a man to act as a go-between for Japan and China.

2) Hanna Takeuchi(girl); Moved to Miyamae ward.  She has a Ethiopian mama and Japanese papa.  Amsal san used to come to Koala when she was pregnant.  Thank you for coming to Koala.  Give you a gold medal.  Take care of yourself.  Come to see us again!

New members;
Yoshida san, Kobayasi san, Yamada san, Takano san.  Welcome to Koala.