2014年9月5日金曜日

9月4日楽器マラカスを作ろうの報告(Let's make a Maracas!)

夏休み明け、「お久しぶり!元気だった?」と笑顔で次々に部屋に入って来ました。 生後3か月の赤ちゃんも2か月するとしっかりした体になっている。 背が伸びている子供。 しばらく会わないと恥ずかしくなってママの後ろに隠れる子供。 ママ達はお喋りが止まらない。

「マラカスを作ろう」の係、小林さんは机にペットボトル、円形の段ボール、粉洗剤の計量カップ、ビーズ玉、大豆、パスタ、シール、セロテープなど広げて説明しました。 自分たちのマラカスやカスタネットを作ります。 ママ達は夢中で作り始めました。 私は子供達が部屋の外に出ない様に、けがしない様に見張り番をしました。



出来上がって皆で音楽に合わせて手作り楽器で演奏しました。 子供達は大満足でした。 
小林さん、協力して下さった皆様、お疲れ様でした。 有難うございました。

8月、9月の誕生会;
りんのすけくん 1歳、 はくくん1歳  お誕生日おめでとうございます。
コアラより誕生日カードとコアラメダルを差し上げます。 みんなで「ハッピーバースデー」の歌を歌ってお祝いしましょう。




ティタイム;
寄付のおかしとインドのお土産、チャパティーなど頂きました。





新会員;
千野さん、糸賀さん、チンさん、黒田さん コアラへようこそ!

"How are you?  Long time no see." Koala members came into the room in smiling after a long summer holiday.  A three months baby grows up a good figure after two months holiday.  Some children are getting tall.  Some of them are shy and hide behind their mothers.  Mamas never stop chat.

In charge of the event "Let's make a Maracas!", Kobayashi san explained how to make these things with and spread Pet Bottles, the corrugated paper in circle, cups for wash, beads, soybeans, pastas, seal and cellotape on the desk.  Let's make your own handmade Maracas or a pair of Castanets.  Mamas were absorbed in making Maracas.  I was keeping watch children not to go out the room or not hurt.

We performed with hand made instruments in the music after completion.  Children were satisfied with it.  Thank you Kobayashi san and other mates.

Birthday Party for August and September;
Rinnosuke 1 year boy and Haku 1 year boy.  Happy Birthday to you.
Koala give you a Koala Happy Birthday card and Koala Medal.  Let's sing a song for them.

Tea Time;
Sweets from Koala members and Souvenir from India by leader Yonezawa.

New Members;
Senno san, Itoga san, Chin san, Kuroda san  Welcome to Koala!