2015年2月9日月曜日

2月5日節分の豆まき(ボール投げ)の報告(Setubun, scatter perched beans to drive out bad luck.)

今日は朝からみぞれから雪にかわりとても寒いです。 午後から大雪になる予報です。 無理して来なくてもいいよ。 それでも12人の大人と子供達が集まりました。


♫ 福は内 鬼は外、パラッ、パラッ、パラッと豆の音、鬼はこっそり逃げて行く ♫

予定では鬼のお面をかぶった大人が籠を背負って走り、子供達はかごに向かってボールを投げ入れる予定でしたが難しい様です。 皆が出来る様に、壁に鬼のお面を張り付け、それに向かってボールを投げました。 それでは飽き足らず、子供達がお面をかぶりました。 「鬼だ~。 ガオッ, ガオッ。こわいぞ~」とポーズをとりました。 大人がお面をかぶると泣いていた赤ちゃんが、子供たちがお面をかぶったら笑うのです。 面白いですね。

女の子たちが「おやつはまだ?いつ?」と催促に来ました。 節分の豆菓子を皆で食べました。
副代表の藤原さんが中国から帰ってきました。 お土産はドライフルーツ7種類(いちご、ラズベリー、梨、桃、ゴマのゼリーなど)可愛いケースに入っていました。 「桜桃」は何だろう?? 食べたら「チェリー」でした。 ヘルシーなおやつを美味しく頂きました。 謝謝
人数が少ないのでお部屋が広く使えます。 子供達と鬼ごっこをしました。 夢中で逃げる子供達の体力に鬼役の私は負けました。 こっそり逃げます。 バイバイ~

お茶も頂いてコアラの会を終わりました。

The sleet changed into snow in this morning.  Afternoon's weather forecast is for heavy snow.  You don't have to force to come; nevertheless, 12 adults and children gathered.

♫Fuku wa uchi, Oni wa soto, Para, para,para,mame no oto, Oni wa kosori nigeteiku♫  This means that "The happiness comes in, the demon gets out, Pra, para, para the sound of scattering beans, the demon slides out of the house."

The initial plan was that an adult is wearing the demon's mask and carry a laundry basket on her back is running.  Children throw balls into the basket.  But this way was difficult for Koala group's children.  So, we changed the plan to paste the demon masks on the wall.  Children threw the balls to the demon masks.   Some of them were not satisfied with this way and they wore the demon masks on their faces and said, "I am a demon.  Gao~, Gao~, Scare you!"  When I wore a demon mask, babies cried out, on the contrary, babies laughed to see children's masks.  It is interesting phenomenon.

Little girls pressed me, "Snack is not yet!"  Then, we had sweet beans.
A vice president Fujiwara san returned from China.  Her gifts were 7 kinds of different dry fruits (Strawberry, Raspberry, Pear, Peach, Sesame Jelly etc.) and its cases were precious.
What is "Sakura momo?".  It was the Cherry.  We had a delicious, healthy snack.  Thank you so much.

We could use the room widely because of a small membership.  I played tag with children for a while and gave up their power of runaway.  I, a demon steals away from a room.  Bye-bye.

We finished Koala event after having tea.