2015年5月16日土曜日

5月14日平和公園ピクニックの報告(Picnic at the Heiwa Park.)

 平和記念館の前に11時に集合しました。 参加者は外国人母子5組と日本人6組でした。 日中の温度は30度まで上がると天気予報が出ていましたので2Lの水と保冷剤を用意しました。

8月の暑さと違い、湿気が無いので風が心地よかったです。 木の下にビニールシートを広げて座りました。 生後2か月の赤ちゃんが気持ちよさそうに手足を動かしていました。


副代表の藤原さんが中華料理のチャーハンと海鮮粥を30人分作って持って来て下さいました。 子供達はママのお弁当ではなく、海鮮粥をもくもくと食べていました。 お腹いっぱいになるとじっとしていません。 子供達は遊びに行ってしまいます。 ママは追いかけて・・・ ご飯は・・まだよ・・

後は自由解散にしました。 楽しかったね。 お疲れ様でした。


We gathered at Heiwa Park at 11:00.  Participants were 5 couples of foreign mom and child and 6 couples of Japanese.  According to the weather forecast, the temperature would be 30degree in the daytime.  I prepared 2L water bottle and frozen packs.

The wind was comfortable without humidity as the heat was different from the heat of August. 
We spread out plastic sheets under the big tree.  A two months baby was moving his arms and legs.  It was a pleasant climate.

A vice president Fujiwara san brought her favorite Chinese cuisine - Chinese fried rice and seafood rice porridge for 30 persons.  Children ate them without saying anything and left mama's lunch box.  Everyone has eaten sufficiently then started to play.  They were moving around freely.  Mamas chased after them・・・Lunch・・・    not yet?!.

Break up freely after lunch.  We enjoyed very much.