2015年10月11日日曜日

10月8日等々力公園へピクニックの報告(Picnic to Todoroki Park)

 すっきりした青空、今日はピクニック日和です。 集合場所は市民ミュージアムのビルの中です。
自転車で来た人、バスで来た人、歩いて来た人、タクシーで来た人たちが集まりました。

市民ミュージアムに初めて来た人の為にミュジアム館内を見学しました。
11時に等々力公園のふるさとの森に向かって出発。 子供達は自然が大好き。 走りだしました。 公園内にはブランコ、滑り台など遊具もあります。 どんぐり拾いもしました。

お昼ご飯は自分のお弁当を持ってきました。 藤原錦芳さんが中華料理「お祝用のそうめん」を沢山作って来て下さいました。 暖かいそうめんに肉、きくらげ、しいたけ、たけのこ、貝、たまごなどが入っていました。 子供達は自分のお弁当は食べずにそうめんを食べていました。 ツルツルはそうめんの事、コリコリはきくらげの事だそうです。 自分が食べたいものをママにお願していました。


お腹いっぱいになりましたね。 藤原さん、いつもごちそうさまです。 有難うございます。
公園で解散しました。

It is the blue sky today and an ideal day for a picnic.  The meeting place is Shimin Museum.
Members came by bicycle, by bus, on foot and by taxi.

We took a tour inside the building for the first visitors.
We left for "Furusato no Mori" in Todoroki Park at 11:00.  Children like a nature and ran.  There are a swing and a slide etc.   We also picked up acorns there.

We brought our own lunch box.  Fujiwara Kinpo san brought Chinese cuisine "Somen noodle" for us.  We had a hot somen with meet, Judas's-ear(kikurage), mashroom,bamboo sprout, clam and egg in it.  Children opted for Somen instead of Mama's lunch box. Turu turu means somen and Kori kori means kikurage.  Children asked to thier Mama to get what they want to eat.

 We ate until we were full.  Fujiwara san always give us a good meal.  Thank you very much.
Dismissed at the park.