2016年11月19日土曜日

11月17日ピクニックの報告(Picnic)

11時に市民ミュージアムに集合しました。 
ベレンさんがフィリピンの友達、カロリンさんとメールビルさんを連れて来ました。 朴さんは友人の那須さんを連れて来ましたので総勢15組の親子でした。

風はちょっと冷たいですが、日差しが暖かくてピクニック日和でした。 青空と紅葉した銀杏の黄色い葉のコントラストが美しかったです。
近くの公園に移動して、ビニールシートを敷いて荷物を置きました。 子供達は早速滑り台や遊具で遊び始めました。 どんぐり拾いに出かけた子供もいます。
みのるくんはメールビルさんと手をつないで探検にでかけました。
私は皆の荷物の見張り役でした。


12時過ぎに皆で昼食のお弁当を食べました。 青空の下、皆で食べると食欲もわいてきます。
フルーツ、手作りのクッキー、お菓子、漬物などが回ってきました。 人の食べ物は特別に美味しく感じますね。 ご馳走様でした。


食後は自由解散でした。 そのまま帰った人、市民ミュージアムで展示物を見た人がいました。

* 須永さんは産休に入りますので代わりに小堀さんが写真係を引き受けて頂きました。
  1月からよろしくお願いします。

We got together at Shimin Museum at 11:00AM.  Belen san brought her friends, Calorin san and Merubiru san.  Park san also took her friend Nasu san so that 15 couples of mothers and children gathered.

It was the cool wind and the good sunshine made us wonderful picnic day.  The yellow Ginkgo leaves made a beautiful contrast with a blue sky.
We moved to the nearest park and spread vinyl sheet on the grass for laying our packs.
Children started to play with slide and other toys.  Some children went out to pick up acorns.
Minoru went out to explore with Merubiru san.
I was a watch for their belongings.

We had a lunch at 12:00.  Everybody had a good appetite under a blue sky.
Fruit, handmade cookie, sweet, pickles went the rounds.  We feel others hospitality made us happy.
Thanks. 

After lunch, free dismiss.  Some one returned to home, some one visited to Shimin Museum.
* Sunaga san will take maternity leave.  In stead of her,  Kobori san will be a Photographer.