2017年1月6日金曜日

2017年1月5日新年会の報告(New Year's party)

明けましておめでとうございます。 今年も「コアラ」をよろしくお願いします。みんなで楽しい会にして行きましょう。

まず、鏡餅、獅子舞、花で新年らしい飾りつけをしました。 今回は中国のお正月「福」を飾りました。 今年は酉年ですね。 十二支の物語を分かりやすくお話しました。


小学校、幼稚園が休暇中なので卒業生にも声をかけました。 多分、沢山来てくれるだろうと思い、料理を沢山作ってきました。 残念ながら卒業生は2名でした。 5日はまだ早かったかな? 母子20名で新年会をしました。 会員は上手に料理を作って来て下さいますので美味しく頂きました。 昼食はいつもお世話になっている福祉パルの職員の方にもおすそ分けをしました。

米澤代表は年末にカンボジアに行ってきました。 最近のカンボジア情報を話して、お菓子などのお土産を配りました。
最後に友人が広島のみかんを差し入れして下さいました。 有難うございました。
彼女の感想は「若いママ達がここで羽を広げて寛いでいる。 笑顔でリラックスしていて子供達も楽しそうだった。 子供達に会えて元気を貰った。 ありがとう」

子育てグループ知りたいな~ 2月28日(火)は田中さんと渋谷さんが出席されます。

A Happy New Year!  Best regards to all KOALA members.  Let's make Koala group fun this year too.

First, we decorated Kagamimochi (round rice cakes offered to the Gods at New Year's time), Shishimai (like a Lion, use as a tails man at the New Year event) and flower that were like the day of  New Year.  I hung Chinese "FUKU" (good fortune) on a wall this time.  It is the year of the Cock this year.  I talked a story of the twelve animals of the Chinese zodiac.

As the primary school and Preschool are still in the holiday, I called out Koala graduates.  I supposed old boys and girls would come, I made a lot of foods.  Regrettably, there were only two girls.  The day of Fifth was early as usual, wasn't it.  Koala 20 persons enjoyed New Year's party.  Members were good at cooking so we had a nice lunch meal.  We shared our meal to the staff of Fukushi pal too.

Leader, Yonezawa went to Cambodia the end of year.  She talked the latest Cambodian information and gave Cambodian sweets.

The last, my friend gave Hiroshima Mikan.  Thank you.

"Want to know the Children's group" will hold on Feb. 28.
Tanaka san and Shibuya san will attend.