2017年2月12日日曜日

2月9日インド舞踊を楽しむの報告(Indian Dance)

今日は昼から雪になる予報です。 「子供がインフルエンザになりました。 風邪でお腹をこわしています。 残念ですがコアラにいけません!」とメールが入っています。

ビニタさんは病院に行ってからコアラに来るのでそれまでカンボジアの絵本を読みました。 カンボジアの王族の衣装や習わし、独特のクメール語など日本人には馴染みのない絵本になっています。



ビニタさんはインドの衣装を着て、きれいにメイクして来てくれました。
インドは州によって少しづつ踊り方が違います。 ビニタさんはボリウッド ダンスを披露しました。 夫婦の機微を表しています。 皆うっとりして見ていました。

ワークショップは
基本ステップ:手と足を片方づつステップ。 この動作は妻が幸せを感じる。 手をひらひらさせる動作は日の光を表す。
ビニタさんを真似て皆でインドダンスをしました。 結構、汗をかきましたね。
最後に皆でヒンズー語でありがとう「シュックリア」を言いました。 係の芳村さん、お疲れ様でした。

誕生会;
ゆきかちゃん 3歳 お誕生日おめでとう。 コアラからコアラカードとコアラメダルを差し上げます。 皆で「(^^♪ハッピーバースデイの歌(^^♪」を歌ってお祝いしましょう。

入会;
松島さん ようこそコアラへ!

It seems to snow from afternoon.  I got mails from member and guest "My child catches the flu.  I am suffering from stomach by my cold.  Very sorry, I can't go and see Indian dance."

Vinita san comes to Koala via Hospital so that she would be late.  I read Cambodian picture book.  It shows Cambodian Loyal family story.  Their traditional costume and custom are quite different from Japanese.  And Khmer is uniqueness.  We enjoy this picture book.

Vinita san was dressed Indian costume and put on makeup.  How to dance is a slightly different from states in India.  She showed Bollywood dance.  It shows the subtleties of husband and wife. We were completely enchanted by her dance.

Workshop:
Basic step:step one side of hand and foot.  This movement shows that wife feels happy. A hands flutter down shows the sun light.  We mimicked her Indian dance and worked up a sweat.  We thanked to Vinita san in Hindi "Shukuria".  Yoshimura san, thanks for your cooperation.

Birthday party:
Yukika, 3 years old girl.  Happy Birthday to you.  Give you Koala card and Koala Medal.  Let sing a song "Happy Birthday" and celebrate her.

New member;
Matsushima san  Welcome to Koala!