2017年4月2日日曜日

3月30日お花見会の報告(Cherry Blossom viewing)

11時に自治会館前のひろばに集まりました。 さくらは未だ蕾の方が多かったのですがお天気に恵まれて最高でした。 お隣は高齢者の団体が二組いました。 コアラと対照的でコアラの子供達が珍しくて嬉しそうに見ていました。

昨年の卒業生4名が参加してくれました。 1年経つと背も伸びてお姉さんらしくなっていました。 今回は約40名の大勢のお花見会になりました。 初めて参加したドイツ人に会員は積極的に声をかけ話していました。 



12時前にお弁当を食べました。
誰かの差し入れ(おかず、果物、パン、お菓子、ヤクルトなど)が回ってきました。 皆で分けて食べると美味しいね~😋!! (ヤクルトは友人の足立さんの差し入れです) 子供達は走り回り、遊び疲れて眠くなったので「自由解散」をしました。




ドイツの方は「まだ子供はいないけどコアラのお花見会はとても楽しかった。 日本の食べ物も美味しかった。 有難うございました。」と言われました。


We got together at the Jichikaikan space at 11:00am.  Buds were forming on the cherry trees, though it was a perfect weather for a picnic. The next our group, there were two elderly groups.  They looked at Koala children and smiled happily.

Four old girls who left Koala last year came to join us.  They grew taller and bigger since.  We had a big Ohanami party of about 40 persons including babies.  A lady from Germany took part in this event the first time.  Members spoke to her in English positively.

Before noon, we started to have lunch and came around some one's the dishes, fruits, bread, sweets and Yakut.  It is so delicious to share the food together!!😋
After children were running around the space and played with friends, they became sleepily.  Then, it was "Free winding-up".

German lady said, "I don't have a baby yet but I enjoyed this event very much.  Thanks for delicious Japanese food."