2017年7月10日月曜日

7月6日七夕祭り・浴衣を着ようの報告(The Star Festival and Yukata project.)

今年も伊藤さんがご自宅から笹竹を持って来て下さいました。 春に雨の日が少なくて笹竹が伸びなかったそうです。 例年より小さめの4本の笹竹を届けて下さいました。 本当に有難うございました。



皆で飾りつけをしました。 子供達は全員が浴衣や甚平で参加しました。 みんなとても可愛いです。 普段と違うかっこうで嬉しくて走り回っていました。
外国人には米澤代表の浴衣を着てもらいました。 みんなとても美しいですよ。
七夕係の松岡さんが伊藤さんへのお礼の色紙を作って下さいましたので皆で感謝の言葉を書き込みをしました。 9月に届けに行きますね。

2日のインターナショナルフェスティバル「世界のお金を見ようby Koala」の担当者ライザさんからの感想; 
「大勢のお客さんが来て珍しそうに見ていました。 フィリピンのお金を指さして、「これで何が買えますか? アイス1個です」と答えた。 とても楽しかった。 3人で1時間コーナーにいました。 良い経験が出来ました。」

3日の子育てグループリーダー交流会担当の松島さん、橋本さんからの感想;
「私達は入会して1年も経っていませんので皆さんの質問に答えられませんでした。
他の団体は係を決めるのに苦労していました。 グループ分けして月のイベントを決めている団体もありました。 (コアラも以前同じことを行いましたが活気のあるグループと消滅するグループがあり、止めました。) 1回の参加費500円を取っている所もあり、コアラの年会費300円は安いです。 予算については分かりませんでした。 運営して行くのは大変な事が分かりました。」

13日のパフェ作りのトッピング(何を持って来るかを書いてもらいました。欠席の人は何か一品持参して参加して下さいね。)

7月生まれの誕生会;そうし君 2歳、 こうた君 1歳👦👦
お誕生日おめでとうございます。 コアラお誕生日カードとコアラメダルを差し上げます。 皆で「(^^♪ハッピーバースデーの歌(^^♪」を歌ってお祝いしましょう。
(2歳になるとお祝いされている事が分かり、嬉しくて踊るのですね。 成長!)


入会; レン  チートンさん 香港出身  ようこそコアラへ!!

Ito san brought bamboo branches into Koala room with her.  As there were insufficient rain in this spring, bamboo trees couldn't grown high.  So, she delivered 4 piece of bamboo branches that were smaller than last year.  We appreciated Ito san.

We decorated Origami ornament on that.  All children participated wearing their Yukata or Jinbei.  They were so cute and run around us joyfully.  Mrs. Yonezawa helped foreign attendance to put on the Yukata.  They were so beautiful.  Matuoka san who was in charge of Tanabata Festival made thank-you note to Ito san.  We wrote words of thanks on it.  I'll bring this in Sept.

Report;
@ International Festival "Let see the world money by Koala"
Reporter Rizza san,
" So many people came to see our corner with great curiosity.  Someone pointed to Philippine money and said, "What do you buy with this money?  One ice cream."
I enjoyed very much and had a good experience with other two Koala members.

@ Child rearing leader group meeting;
Reporter Matsushima san and Hashimoto san,
"We couldn't answer other group leaders questions because we were in less than a year since we jointed in Koala.  Other groups had difficulties to make the person in charge.  Some group had an idea of grouping which made an event. (Koala had done the same grouping but this system didn't work well.)  There were group members pay 500 yen each time.  Koala annual fee 300 yen is so cheap.  We understood to keep group is very tough work.)

@ Parfait topping (We decided who will bring what.)

Birthday Party in July;
Soushi 2 years old boy,  Kouta 1 year old boy
Happy Birthday to you.  Give you Koala birthday card and Koala Medal.  Let's sing a song "(^^♪Happy Birthday to you(^^♪" and celebrate for two boys.👦👦

New Member;
Ren Chiton san from Hong Kong  Welcome to Koala!