2018年4月13日金曜日

4月12日兜と鯉のぼり作りの報告(Make a decorative Helmet and a carp streamer)

4月は新規登録の会員や見学者が多いです。 そして1歳前後の子供を持つ若いママ達が参加していましたのでいつもより静かでした。

福祉パルなかはらに来て10年以上たちました。 それまでの古いおもちゃを捨ててもらいました。 卒業生からの寄付が多いかったです。

新聞紙で兜を作りました。 残念ながら、子供達は嫌がってかぶってくれませんでした。 次に鯉のぼりを折り紙で作りました。 ~わぁ、久しぶりに折り紙を触った。 懐かしい。 子供時代を思い出すわ! 楽しいね!! えっ、こんなのが出来るの??~  皆でワイワイ言いながら鯉のぼりを作りました。 同じ形でも目や鱗を入れるとみんな違いました。
子供達は割りばしにつながれた鯉のぼりを持って遊んでいました。 良かった☺



終わりにライザさんがフィリピンの食べ物(もち米、ココナッツミルク、砂糖を蒸した物)を作って来て下さいました。 異国の味を頂きました。 ごちそうさまでした。

*ふれあい館の黄さん、コアラの様な国際子育てひろばを立ち上げたいので見学したい!とのメールでした。 そうして欲しいと願い待っていましたが来られませんでした。
There are more new members and visitors in April.  All of them participate with their babies so that it was quiet than usual.

It has been more than 10 years since we moved to Fukushi pal Nakahara.  We selected old toys and throw them away.  Toys were donated by old boys and girls.

We made a decorative Helmet using by Newspaper.  Regrettably, no one wanted to put it on their head. 
Next, we made a carp streamer by Origami.  ~Whee, It's been a long time since I've toughed Origami.  I missed them.  This reminds me of my child day.  Pleasure time.  Yay, I can easily make them!~   We all worked carp streamers cheerfully and boisterously.  All are different when they put it's eyes and scales.  Children played holding chopstick with carp streamers.  Great!☺

At the end, Riza san served us Philippine food (steamed with rice, coconut milk, sugar).  It was exotic flavor.  Yummy!!  Thank you very much.

*Fan san from Fureai kan mailed me to visit Koala and she wants to set up like Koala group.  I was looking forward to seeing her and encourage her to do so but she didn't show up.