2019年2月1日金曜日

1月31日(木)節分の報告(Setubun)

朝から小雨、午後には雪の予報が出ていますので、遅れてくる人が多いでしょうね。
コアラの新しい看板が出来ました。 鴨川さんが作って下さいました。 とても可愛く出来上がりました。 みんなから歓声が上がりました。



持ち寄った鬼のお面を壁に貼りました。 子供達は沢山あるカラーボールを鬼に向かって投げています。 【鬼は外、福は内】 鬼のお面が怖かったシュン君もユキ君やカイリ君に触発されて、鬼のお面に向かって果敢に投げ始めました。 女の子達も可愛いい仕草でボールを投げていました。 子供達は汗びっしょりです。



1月生まれの誕生会;
みおちゃん 1歳 お誕生日おめでとうございます。 コアラのお誕生日カードとコアラメダルを差し上げます。 みんなで「Happy Birthday to you」の歌を歌ってみおちゃんをお祝いしましょう。
ママがバースデーケーキを作って持ってきました。 1個のローソクに火をつけると男の子達が吹き消してしまいました。 Oh, No. ベレンさんは何回ローソクに火を灯しましたか? みんなでケーキをご馳走になりました。 美味しかったね。 ありがとうございました。


入会:
野崎さん ようこそコアラへ!


メモ:
2月28日(木)ひな祭りの係
シェ―ファーさんと田部井さんと鴨川さんは男の子用のお内裏様を準備する。
吉田さんと田中さんは女の子用のお雛様を準備する。
さて、どんなひな祭りが出来るのでしょうか。 楽しみです。

お礼:
長濱和枝さんへのお礼の色紙を田中さんが作って下さいました。 有難うございました。

It is a drizzle rain in the morning and will change to snow in the afternoon by a weather forecast.  Members would come late.
A new KOALA signboard was completed by Kamogawa san.  It was so pretty design that we shouted for joy.

We put up several OGRE masks on a wall.  Children were throwing colored balls against Ogre masks. [Out with the devil, in with good fortune]
Shun, boy was first scared an ogre mask but he was incited to throw balls by Yuki, Kairi boy's group.  He also challenged to throw with them.  Girls also throw bolls with their lovable gesture.  Children broke into sweat.

January's Birthday Party;
Mio 1 year old girl.  Happy Birthday to you!  Give you Koala Birthday card and Koala Medal.  Let sing a song "Happy Birthday to you!" together for her celebrations.
Her mama brought hand made birthday cake.  As soon as Belen san lit a candle, boys blew out the candles on her birthday cake.  Oh, No.  How many times did Belen san burn candle?  We were given a piece of Birthday cake.  Delicious!  Thank you.

New Member:
Nozaki san  Welcome to Koala!

Memo;
Hina Matsuri(Festival) hold on Feb. 28
Hinas are Emperor(odairi sama) and Empress(ohina sama) dolls
Prepare for odairi sama items for boys are in charge of Shefar san and Tabei san.
Prepare for ohina sama items for girls are in charge of Yoshida san and Tanaka san.
What Hina Matsuri we can have?  We are looking forward to see them.

Thanks;
Made "Thanks note" for Mrs. Kazue Nagahama by Tanaka san.  Thank you for your effort.