2019年3月30日土曜日

3月28日花見会の報告(Cherry Blossom Viewing)

 昨日の暖かさで一気に咲いた桜の花。 ちょうど見ごろとなりました。今日はちょっと寒いですね。 卒業生のはなちゃん、ハル君、ユキ君、あおいちゃんもお友達を連れて、お花見会に参加してくれました。 はなちゃんは背が伸びて美しいお姉さんになっていました。 びっくり!!

リネットさんたち外国人会員5人は自治会館前に早く着いたのに誰もいないので二ヵ領用水のさくらの下でお花見をしたそうです。 合流出来ず残念でした。
自治会館前ひろばには12組の親子が集まりました。 

ライザさんの手作りチョコクッキー、ラバブさんのライスのスィーツ(インド)、米澤代表から四国・香川県の文旦(ぶんたん・みかん)を皆で食べました。 美味しかったね~。 有難うございました。

お腹いっぱいになると次は運動です。 子供達は走り出しました。 花を摘んだり、虫を見つけたり、良く遊びました。
最後の人は2時半まで遊んでいました。 疲れました。

The cherries were in magnificent bloom because of yesterday's high temperature.  It was the best time to see.  Today is a bit cold.  Welcome graduates Hana chan, Haru kun, Yuki kun, Aoi chan and their friends to our cherry blossom viewing party.  I was surprised to see Hana chan became a beautiful girl.

Rinet san and other foreign members arrived Jichikaikan mae early but nobody was there.  They moved to Nikaryouyousui(river) under the cherry blossom.  I was very sorry we couldn't get together.  Mothers and child of 12 pairs gathered in front of the Jichikaikan mae.

We shared chocolate cookies by Rizza san, Indian Rice sweet by Rababu san and Buntan/orange from Kagawa Pref. by Yonezawa.  Those were so delicious!  Thank you for sharing us.

After children satisfied the appetite, they wanted to run around the place.  They enjoyed picking flowers, finding insects.  The last one played until 2:20.  Fatigue!!