2020年3月31日火曜日

3月26日お花見会の報告(Cherry blossom view picnic.)

新型コロナウイルス感染防止の為にすべての自治会のお花見イベントは中止になっています。
家に閉じこもり、ストレスも溜っています。 屋外だし、感染の恐れは少ないので決行しました。

青空のもと、もうすぐ満開を迎える桜は美しいです。 明日から雨模様なのでお花見の人が多いかな~?と思っていましたが、私達コアラ会員7組だけでした。 逆にコロナウイルス感染の心配も無く、楽しくお花見会をしました。 子供達は走り回り楽しんでいました。 大人はおしゃべりしておかず交換をしました。



New Corona Virus Infection prevented Sakura view party organized by communities from taking place.  We have been staying home and our stress accumulated.  We took decisive action to have Cherry Blossom veiw picnic because of outdoors and less risk of the infection.

Under the blue sky, Sakura becomes into full bloom soon.  They are so beautiful!
I imagined that there would be so many cherry-blossom viewers because it would be a bad weather from tomorrow.
But only seven couples of Koala member were there.  We were free from infection and enjoyed the cherry blossom veiw picnic.  Children were running around here and there.  We chatted with our friends over the meal.