2020年11月15日日曜日

11月12日みんなで踊ろうフラダンスの報告(Let's Hula dancing)

私たちは長い間コロナ禍でマスク、手洗い、消毒など感染予防に努めています。 コロナウイルスに感染しない様にびくびくしながら自粛生活が続いています。 旅行したくても今は我慢の時です。

「ぱぁ~とストレスを発散したい!!体を思いきり動かしたい!!」との声でフラダンス教室に決まりました。 講師は15年フラダンスを習っているコアラ代表の米澤悦子です。 発表会ごとにドレスを作るので沢山あります。 参加者の分のフラドレス、レイ、髪飾りを持参しました。

「わぁ~可愛い、素敵。 どのドレスが似合うかな?」 キャーキャー言いながらドレスを選んで早速写真撮影です。 みんな可愛いフラガールです。 よく似合っています。 「若いっていいな~」と思いました。 子供たちはママの美しい姿を見て喜んでいました。

以前、「こども未来フェスタ」で踊りましたTo you sweetheart, Aloha!を覚えました。 10回ぐらいで皆覚えられました。 ベレンさんが動画を撮って下さっていました。 全員そろっていて美しいです。

誕生日会;

けい君、3歳のお誕生日おめでとうございます。 コアラのバースデーカードとコアラメダルを差し上げます。 みんなでけい君の成長をお祝いして「ハッピーバースディの歌」を歌いましょう。 けい君は3回目のコアラ誕生会参加ですね。 今年は恥ずかしがっていましたね。 2歳の誕生会では嬉しそうに皆とハッピーバースディの歌を歌っていました。 1歳の時は「何事が起きたの?」とびっくりしていましたね。 この成長がみられるのが私の楽しみです。

報告:y

we have been doing prevention of infection spread with wearing musk, washing hand and sterilization from March.  We were wary of coronavirus infection and continue self-restraint in daily life.  Some people are no longer confined to their home but Koala members who have small children are holding back their family trip.

Koala members said, "We want to stress relief and stretch ourselves out !"  Then, we had Hawaiian Hula dancing.  A lecturer is Koala leader Yonezawa who has been practiceing Hula for 15 years.  She brought in Hula dress, Lei, Hair dressing for 10 members.

Members excited to see and said, ”Wow, How cute and beautiful!   Which dress do I look good?" They chose their favorit dress and took photo with their child.  They were so cute, Hula girls!  Perfect!  Good looking young ladies.  I envy your youthfullness.   Children were pleased to see their beautiful mamas.

We practiced the dance "To you sweetheart, Aloha" that performed at the Nakahara Kodomo mirai Festa a few years ago.  They were able to dance after 10 times practice.  Belen san took video.  Everyone was in matching. 

 

Birthday Party;

Kei, 3 years old boy.  Happy Birthday to you.  I will give you Koala Birthday card and Koala Medal. Let's celebrate Kei's birthday and sing a song "Happy Birthday to you!"  Kei has third birthday celebration at Koala.  He seemed shy today.  He was pleased to sing a Happy birthday song with participants at aged two.  He was surprised at what people around him start singing at aged one.

I am very happy to see children's growth at Koala meeting.