2021年6月28日月曜日

6月24日七夕飾りを作ろう!の報告(Let's make the Tanabata decoration.)

いつもの様にマットに消毒液をかけてふきました。 おもちゃ箱も出して準備万端です。  机の上に新しく購入した折り紙とのりを準備しました。 参考までに今まで作った飾りも置きましたので自分の好きな飾りを作って下さい。 おしゃべりを楽しみながら折り紙を折っている人もいます。 作り方を教えている人もいます。 いろんな形の飾りが出来上がりました。 上手に出来ましたね。 小木曾さんがまとめて来週持って来て下さいます。

私が「暴れん坊将軍」と呼んでいたヒロノリ君が引っ越しの為、今日が最後のコアラになりました。 ちょっと寂しくなります。 お元気でいて下さい。

来週は七夕まつりです。 子供たちには甚平か浴衣を着せて来て下さい。 浴衣を持っている人は米澤が着せられますので持参してください。

入会;

村上さん ようこそコアラへ!

報告:米澤

We disinfected the mats as usual and put toy box on it.  We were ready to welcome Koala members.  I prepared new Origami and glue on the desk.  I put some decoration for your reference but you would make your ideal items.  Someone was making origami ornament while enjoy a chat with friends.  Someone taught how to fold the paper.  We were done a variety of decorations.  Good job!   Kogiso san will bring them next week.

I named Hironori "Abarenbo shougun" will move to another town.  Today is the last day of Koala.  We miss him and mother.  Please stay healthy.

We will have the Star Festival event next week.  Please put Jinbei or Yukata on your child.  If you have Yukata, you may bring one.  Yonezawa can dress you in Yukata.

Entry;

Ms. Murakami  Welcome to Koala!