2022年5月27日金曜日

5月19日平和公園にピクニックの報告(Picnic to Heiwa park)

 平和館の前に11時に集合しました。暖かくて良いお天気でした。

歩いてきた人、自転車の人、バスで来た人がいました。

インドネシアのご家族4人が初参加でした。コアラ会員9名でした。公園内の大きな樹の下にマットを敷いて座りました。 青空の下でそよ風が気持ちいい。いろんな食べ物が回って来て試食しました。



インドネシア料理「リソール」ジャガイモ、人参、ひき肉を炒め、ピスタチオ粉の皮で巻いて揚げたもの。

おいなりさんにコーンとパクチーが乗っている。「いい発想だね~」と人気がありました。 

キャベツと人参の酢漬け。

この時期にしか食べられないフキの「きゃらぶき煮」。インドネシアのSitiさんがこの味を気に入り「ご飯にのせて食べたい❣」と持ち帰りました。 






お腹いっぱいになると子供たちは遊びに行きました。 

1時半ごろ解散しました。




報告:米澤

We got together at 11:00am in front of Heiwa Kan(Peace museum).  It was warm day.  People came here on foot, by bicycle, by bus.  Indonesian family of four first jointed in Koala picnic.  Koala members were nine.  We spread the mats under big trees in the park.  Gentle breeze made us relax and comfortable under the blue sky.  We tried testing various food from members.  Indonesian cuisine named "Risoru": a deep-fried dish, a stir-fry of potato, carrot and minced meat, covering pistachio powder.  It was so delicious!  Oinari san, corn and phak chi on it.  "Oh, it's a good idea". vinegar pickles of cabbage and carrot.  "Kyarabuki ni" seasonable Japanese butterbur.  We can eat only this season.  Siti san from Indonesia liked this taste and took back to her home.  Children went to play in the field. 

We dismiss around 1:30.

Reporter:Yonezawa