2023年2月6日月曜日

2月2日節分の報告(Setubun. The bean-scattering ceremony)

いつもの様にマットを敷いて玩具を出しました。 

ボードに鬼のお面を張り付けました。

日本の伝統的なお祭りで「鬼は外、福はうち」と言いながら豆を投げます。昔から歌もあります。「おにはそと、ふくはうち ぱらっぱらっぱらっぱらっ豆の音 鬼はこっそりにげていく」 

コアラでは豆の代わりにボールを投げました。 子供達は興奮してボールを投げていました。

 




鬼をやっつけた子供は「お疲れさんのお菓子」を貰いました。大人にはジャスミン茶。 

「あれ~市販のジャスミンティーと味も香りもちがう! おかわり下さい。」



【9日のイベントの予習を少ししました】

マリ共和国はどこにありますか? アフリカの西側です。 バオバブの大きな木があります。 バオバブの実からパウダーがとれますのでヨーグルトにかけて食べます。バオバブ蜂蜜でも美味しい。ビサップ(ハイビスカス)ジュースとバオバブジュースの試飲もありますのでヨーグルト用の皿とスプーン、紙コップを持参して下さい。

【現会員が卒業の為、新しく係を決めました】

*連絡・名簿係は新規会員登録、メールやラインの配信、 Oさん

*写真係はイベントの写真撮影、コアラブログに写真アップロード、Tさん、 Pさん、 Eさん

今までお世話になった方はお疲れさまでした。 ありがとうございました。

新しく係になられた方は宜しくお願い致します。



【誕生日会】

えりちゃん 3歳、 レン君2歳  お誕生日おめでとうございます。 コアラのお誕生日カードとコアラメダルを差し上げます。 皆でお二人の成長を願って「ハッピーバースデーの歌」を歌ってお祝いしましょう。

えりちゃんは皆が歌っている顔をじっと見ながら笑顔で幸せをかみしめていました。 3歳になると自分がお祝いされているのが分かるのでとても嬉しそうです。

レン君は入会してすぐにお誕生日でしたね。今回で2回目です。私とは良いお友達です。時々玩具を持って来てくれます。



【入会】

Fさん、 ようこそコアラへ

報告:米澤

We spread mats on the floor and put toys as usual.  Posting demon masks on the board.  It is Japanese traditional Festival that we throw beans saying, "out with the devil, in with good fortune."  This has a song, too.  Koala children threw balls instead of beans with exciting.  Kids got sweet and adults had Jasmin tea.  "Wow, it is quite different taste and flavor from goods on the market.  May we have another tea, please"?

[We prepared lessons for the next event]

Where is Republic of Mali?  It locates the west of Africa.  There are many Baobab trees.  You can get some power from Baobab fruit.  We will have a testing Hibiscus Juice and Baobab juice so bring your bowl with spoon and paper cup.

[New person in charge]

*Register new member's contact and list.  Distribute by mail or line. - O san

*Photograph - T san, P san and E san

Thank you for your cooperation.

[Birthday party]

Eri, three years old girl and Ren, two years old boy.  Happy Birthday to you!  Give you Koala Birthday card and Koala Medal.  Let's sing a song "Happy Birthday to you" together for their happiness.

Eri kept watching people singing faces and confirmed her happiness.  She seemed very happy to celebrate her birthday.

Ren was celebrated his birthday as soon as he joined Koala so this was the second time.  He is a good friend of me and brings some toy.

[New member]

F san,  Welcome to Koala!

Report: Yonezawa