2024年1月13日土曜日

1月11日新年会・一品持ち寄りパーティの報告(New Year's party with a potluck party)

 2024年 明けましておめでとうございます。


今年は新年早々、能登半島の地震や羽田空港での事故で始まりましたね。被害にあわれた方々にはお悔やみ申し上げます。 

さて、今年のコアラの活動は?私たちは今まで通り穏やかで楽しい会に育てていきましょう。   

インドネシア語と中国語で「あけましておめでとうございます」を覚えましたね。数回真似をしてもなかなか覚えられません。外国人は大変な思いをして日本語を学んでいる事を忘れないで下さい。お正月らしい飾りつけと料理がテーブルの上に並びました。美味しそう~。

我が家で収穫した無農薬の梅で作った梅ジュースで乾杯しました。皆で持ち寄った料理を食べました。何回もお代わりしていました。お腹いっぱいになりましたね。


お正月飾りの獅子舞いで「厄払い」をしましたが怖がって逃げてしまう子。「お口ア~ンして」と積み木を獅子の口に入れる子。子供の発想は面白いです。

入会:

Bさん と Wさん ようこそ「コアラ」へ。

今後の予定:

1月25日節分、2月8日 バレンタインデー、2月22日お別れ会、3月7日インドネシアの舞踊と文化 3月21日プロの歌手による国歌・音楽会、4月4日オリエンテーション

報告:米澤

           2024, A Happy New Year.

A new year began to hit the earthquake in Noto peninsula and an accident at Haneda Airport. I would like to offer my deepest condolences to people who were suffered from damages.  

What's up Koala activities this year?  We will bring up our Koala as usual with calm and pleasure.  We learned "Happy New Year" in Indonesian and Chinese.  It is difficult to keep in mind even a simple word.  Please don't forget foreigners learn Japanese with difficulty.  

We had a new year's decoration and dishes on the table.  Looks delicious!!  We toasted Koala member's health with a glass of Ume juice that were harvested without chemical at my home garden.  Let's have food you brought in.  Members asked for another portion.  You feel stuffed.  

One of New Year's decoration is a Lion's mask. I did an exorcism for children but some of them were frightened and escaped.  Some of them came to see it and said, "open your mouth, Lion and I will give you blocks".  Children's way of thinking was hilarious. 

Entry:

Ms. B and Ms. W Welcome to Koala!

reporter: yonezawa