2024年2月12日月曜日

2月8日バレンタインデー、パパに贈るメダル作りの報告(Valentine day. Making Medal for Papa)

 


「バレンタインデー、メダルを作ろう!」の担当はSさんでした。

紙皿、紙コップで形を考えて作ろう! クレヨン、リボン、折り紙、シール、紐など用意してあります。

新聞紙を敷いて作品にクレヨンで色を付けました。 パパの顔を思い浮かべながら子供とママは一生懸命メダルを作りました。 我が子から貰うメダルにパパは感動するでしょう。 涙ぐむかも知れません。 車のシールが欲しい男の子二人が取り合いになりました。 どんな作品が出来上がったのでしょうか⁈  なかなか傑作ぞろいです。 家庭の味が出ていますよ。


3月の特別イベントお知らせのチラシが出来上がりました。 皆で手分けして子供文化センター、区役所、国際交流センター、日本語教室にチラシを置かせてもらう様に努力します。


報告:米澤

S san was in charge of making Medal for papa on Valentine Day.

Let's make to shape by using a paper plate or a paper cup.  Prepared crayon, ribbon, origami, sheal and rope.

Spread Newspaper and adding color onto the medal.  Children and mothers made medals as hard as they could, imagining their papa's face.  Papa must be impressed with medal by his child.  He might be cry.  Boys had a tug-of-war over a car sheal.  How would you like work of art?  Oh, Masterpiece!!  This is likely your family life.

Flier of March special event was completed.  We distribute fliers to kodomo bunka enter, the word office, international center and Japanese class.

reporter: yonezawa