2009年11月5日木曜日

11月5日クラフト教室の報告

カーラさんによるブラジリアンデーを予定していましたが都合でキャンセルになりました。 残念でした。又の機会を楽しみにしています。

クラフト教室に変更になりました。 
Cグループの芳村さんを中心に企画を立ててもらいました。 
コアラの折り紙、はさみ、のり、セロテープ、クレヨン、厚紙を使いました。 
子供達向けに音楽をかけました。 玩具に夢中で遊んでいる子がいます。 クレヨンで絵を描いている子にはクレヨンがはみ出してもいいように古新聞をしきます。 クレヨンを嘗めてしまった子には慌てて口の中を拭き取ります。 折り紙で遊んでいる子には寄り添って一緒に折り紙をします。 大人は芳村さんが用意してくれた本を見ながらクリスマス飾り物を作り始めました。 
来週も続きをやる事になりました。完成品は12月3日のクリスマス会に見られます。
お楽しみに!

We scheduled Brazilian day by Carla san but canceled according to her convenience. We are expecting another chance.

We changed koala event to Kraft paper class. Koala meeting provided scissors, glue, sticky tape, crayon and paperboard. We played a song for children. Some of them are absorbed in playing with toys. Others are stuck on drawing. A picture with crayon draw over her paper,then I put a used newspaper under it. When a baby sucks crayon, I hastily towel away at his mouth. A kid who wants to play with origami, I helped to fold it in together. Adults started to make Christmas ornaments that Yoshimura san prepared. We will continue to make those next week too. The completed works will appear at Dec.3, Koala Christmas meeting.