2010年12月10日金曜日

12月9日 クリスマス会の報告(Christmas meet)

10時よりクリスマスの飾り付けをしました。子供達はすぐに玩具で遊び始めました。
手の空いているお母さんは子供用のテントを作ってもらいました。
ボールで遊んでいる子ども、玩具の車で遊んでいる子どもがいました。 

11時に『ジングルベル』の歌を歌い、サンタクロースからお菓子とプレゼントを貰いました。
クリスマスの飾りやサンタさんの人形と一緒に写真撮影が始まりました。
皆お人形さんの様に可愛かった。


久しぶりにコアラに来てくれた人が5組いました。皆外国の方でしたね。
16組の参加者のうち日本人は4組でした。皆で持ち寄ったお菓子や果物を食べて1時に終わりました。
ちょっと早いクリスマスでした。

We decorated the Christmas ornament on the wall from 10:00. Children played with toys as soon as they came in. Mothers helped to pitch children's tent. Children played collecting colorful balls and someone was riding toy car. 
We sang a song "Jingle Bells" at 11:00. Santa Clause gave sweets and present to children. Mothers started to take photo their children with a Santa doll. They were so cute children.
Five couples of mother and child came to Koala since we haven't seen them for a long time. All of them were foreigners. Only 4 Japanese couples mother and child attended Koala out of 16 couples participants. We shared sweets and fruits that we brought. It was early Christmas meeting.