2011年6月10日金曜日

6月9日 七夕の準備と誕生祝い (Preparation for Tanabata and Birthday celebration)

6月9日は、皆で来る7月7日(七夕)で笹の葉に飾る飾りを作りました。
また、6月生まれの4人の誕生祝いも行いました。

笹かざりと誕生日のお祝いパンが並んでいます。


七夕には、本物の笹の枝を会場に持ち込んで皆で飾り付けを楽しみます。

当日行う浴衣の着付けのリハーサルのため、タイ出身のナッティさんにモデルになってもらおうとしたところ、マリアちゃんとエリカちゃんの二人のお嬢さんが泣き出してしまいました。
お母さんがいつもとちがう格好をしていて怖かったのかな?


誕生日おめでとう!

代表の米澤さんから、誕生日カードをもらいました。
しえい君(3歳)、しづきちゃん(1歳) 兄妹そろって6月生まれ。


みつきちゃん(2歳)


なつみちゃん(1歳)


来月もまた元気で会えるといいね。



We made colorful ornaments which will be hung on bamboo branch on Tanabata day.


Natty (Thai) tried to put on yukata (easy summer kimono) as a rehearsal but her two daughters, Maria and Erica, got upset with her wearing unfamiliar costume :)


We celebrated the birthday of 4 children born in June.
Instead of Birthday cake, we made special bread with cream and banana.

Happy Birthday!!

Shiei and Shizuki


Mitsuki


Natsumi



On Tanabata day (July 7th), We will enjoy bamboo tree decoration and yukata putting-on.Let's have fun together!