2011年11月13日日曜日

【特】11月12日(土)さつまいも掘りの報告(The sweet potato digging)



青空のもと、12家族36名が参加しました 残念ながら今回が最後の「芋掘り企画」になりました。 畑を貸してくださっている森田さんはお一人で畑の管理をされていました。「歳をとり畑仕事は大変なので今回が最後です。」と告げられました。 6年間有難うございました。  お陰様で楽しい思い出がたくさんできました。 皆で感謝の拍手をして終わりました。



1才でもお手伝い出来るよ。Even one year old can help!




中国ではさつま芋の茎も食べますよ。 美味しいよ。Chinese cook not only sweet potato but also stem of sweet potato.




森田さんに大根も貰いました。We were given radish by Morita san.


It was a fine day. Twelve families 36 people came together under the blue sky. Regrettably, this was last potato digging event. Morita san who rented us a potato patch plowed a field for potato by herself. She said to us "I am too old to plow a field for you. This is the last."


Thank you for your cooperation for six years. We Koala members had a wonderful experience.