2013年7月11日木曜日

7月4日七夕祭りと浴衣を着よう!の報告(The Star Festival and dress up your YUKATA!)

伊藤重子さんが天井まで届く笹竹を持ってきて下さいました。 毎年、一番大きな笹竹を寄付して下さいます。 本当に有り難うございます。 今年もお礼の言葉を色紙に書きましょうね。 皆で作った七夕の飾りを笹竹に結びつけました。


6月と7月生まれの誕生会;
鍾 あやき君(中国) 1歳、 稲垣 ゆずきちゃん 1歳、 佐藤 エリナちゃん 2歳、 今日から参加の渡部 あきと君(中国) 1歳、 松井 あやかちゃん 1歳 5名でした。 2回に分けて「ハッピーバースデー」の歌を歌ってお誕生日をお祝いしました。 おめでとうございます。 コアラからバースデーカードが贈られました。

米澤代表が8人分の浴衣、帯、ひも、髪飾りを持って来ました。 着付けのお手伝いに着付けのプロ井上さんが来て下さいました。 やはり着せ方が上手です。
甚平(浴衣)を着た子供たちはとても可愛いです。 1~2歳の子供が車座になりお菓子を食べている姿は平和そのものです。


今日は新しい人が5人来ていますので、手遊び歌で子供の紹介ゲームをしました。 (^^♪ 「00ちゃんはどこでしょうか? ここです。 ここにいます。 00ちゃーん! ハーイ」(^^♪ 可愛い! 
七夕祭りの歌を板書して皆で歌いました。 「きらきら星」の歌、日本語版、英語版、中国語版を披露してもらいました。


新会員;
鈴木さん、松井さん、黄さん、寺田さん、井上さん ようこそコアラへ!

係の紹介;
メール係:布施 さや香さん, ロビンソン 亮子さん 
誕生日カード係:渋谷 優子さん 
初めての人への案内係:河合 敬子さん 
名札係:稲垣 可夜子さん 
集金係:高原 和絵さん 
ブログ、写真係:小林 尚子さんと宮島 千恵美さん  
お世話になります。 よろしくお願いします。

今年は皆さんの協力で沢山の笹飾りが出来ました。 コアラの笹竹の飾りは十分でしたので、余った飾り物はインターナショナルフェスティバルinカワサキの七夕に寄付しました。 「コアラ」の名前が書いてありましたよ。 誰か気づきましたか??

Ito Shigeko san brought a big bamboo tree which reached the ceiling.  Kindly, she donates a bamboo tree every year.  Thank you very much.  Let's write our sincere thanks to her for bringing one in the Shikishi (a square piece of thick paper.)  We bound Tanabata decorations to a bamboo tree.

Birthday Party for June and July;
Ayaki Show (Chinese) 1 year old boy,  Yuzuki Inagaki 1 year old girl,  Erina Sato 2 years old girl,  Today's participants; Akito Watanabe (Chinese) 1 year old boy,  Ayaka Matsui 1 year old girl.
We celebrated them singing a song "Happy Birthday to you!"  A Koala birthday card was presented.

Koala founder Yonezawa prepared 8 sets of Yukata (Summer Kimono), Obi (Belt) and Himo (Band) for foreign members.  Inoue san  came to help putting Yukata on them nicely.  She was good on dressing.  Children wearing Jinbei (Yukata) were so cute.  The scenery of children ranging in age from 1 to 2 are sitting in a circle and have sweets is really peaceful.

We welcomed 5 new members so that we had introduction song for children. ♫Where are you, AI chan?  Here.  I'm here.  AI chan~!  Hai (yes)♫  How awesome they are!

We sung Japanese Tanabata Maturi no Uta(The Star Festival song).  A song of "Twinkle Star" introduced into Japanese, English and Chinese.  So fun!

New Members;
Suzuki san, Matsui san, Kow san, Terada san and Inoue san.  Welcome to KOALA.

Introduction a person in charge of;
Mailing: Fuse Sayaka san and Robinson Ryouko san
Birthday card: Shibuya Yuuko san
Guide for new comer: Kawai Keiko san
Name tag: Inagaki Kayoko san
Collector: Takahara Kazue san
Blog & picture: Kobayashi  Shouko san and Miyajima Chiemi san

Thank you for charge with the care of Koala work.  Please take care of us.

We made a lot of Tanabata decoration by Origami.  Koala Bamboo tree was fully decorated so that I brought the remainder to Kawasaki International Center.  They had International Festival in Kawasaki on July 7.  Did someone notice Koala name on a piece of paper?