2013年11月25日月曜日

ニュース)フィリピン台風30号と懐かしい出会い(News;Philippine Typhoon and encounter)

* フィリピン台風30号の被害にあわれた人々に心よりお悔やみ申し上げます。
コアラでは赤ちゃん用の夏物古着をコアラ卒業生を通してレイテ島に送りました。 コアラ会員並びにコアラ卒業生の皆様、ご寄付を有難うございました。

* 先日10年前のコアラ卒業生のママに偶然会いました。 当時、インド人のラダーさんと高橋さん達が「語学サークル」を作ってお互いに日本語と英語の教え合いをしていました。 今でも交流があり、時々食事会をしているそうです。 子供たちは中学生になりました。 
こんな報告が一番嬉しいです。 コアラを続けていて良かったな~と思えます。

* Baby's used clothes for summer were sent to Leyte island where was damaged by Philippine Typhoon 30.  My sympathies are with you.  Thank you for Koala members and the former members donation.

* I encountered an old Koala member who finished Koala 10 years ago.  At that time, Indian Radha san and Takahashi san and others made "Language exchange circle" that teach Japanese and English each other.  They are still keeping on interaction.  Their children grew up to the Junior High School students.  These news are most delightful for me.