2014年6月14日土曜日

6月12日張さんの餃子つくり教室の報告(Making Chinese meat dumpling by Chou san)

今日は一日中雨の予報です。 ☔
張さんの餃子つくり教室は何時ものコアラのお部屋ではなくコアラ会員の3家族が住んでいるマンションの料理室とキッズルームを使います。 清潔で広々とした料理室です。 講師の張さんも事前にマンションの料理室を下見しました。 備え付けのお皿がありますがコアラ会員には自分の皿を持って来て貰いました。
場所が不安な人は9時半に福祉パルから誘導して、9:45分に国際交流センターで皆と合流しました。 参加者親子40名が並んで料理室に行きました。
張さんの御主人は会社を休んで手伝って下さいました。 
* 餃子の皮作りはご主人が強力粉に水を混ぜながら練り込みます。 20分ほど練りこんで寝かせます。 かなりの力仕事です。
* 餃子の具作りに張さんと阿部さん(特別ゲスト)はニラ3束と皮付き生姜をかなり細かく刻みます。 ボールに刻んだニラ、生姜と塩、醤油、油、ひき肉、卵を入れてよく混ぜます。
 (ここまでは講師の方々に素早く準備して貰いました。)



* ご主人が餃子の皮の生地を一つづつ小さく分けて下さいます。
* 私達は生地を麺棒で丸く、薄く伸ばしていきます。
* 餃子の皮に具を入れて餃子の形に包みます。 目標は200個です。 頑張りましょう!
* 出来上がった餃子を沸騰したお湯で茹でます。
* 茹であがった餃子をオリジナルのタレにつけて頂きます。



子供達は玩具で「おままごと」をしながら餃子の出来上がりを待っていました。 皆いい子にしていましたよ。 少し飽きてきたのでスナックタイム!! 皆でお菓子を食べました。

餃子出来上がりの感想;
@餃子一個分の具の量が多くて、大きな餃子が出来ました。
@具が無くなり、餃子の皮が沢山余りましたので張さんが麺うどんを作り始めました。
@手作り水餃子は柔らかくて子供達も「ツルッ」と食べられ好評でした。
@オリジナルのタレはちょっと辛くて大人には食欲を刺激しました。
@最後に麺とトマトと卵の暖かいスープを頂きました。

張さん御夫妻、ご馳走様でした。 とても美味しかったです。 会社を休んでまで来ていただいた甲斐があり、参加者全員が満足しました。 有難うございました。



係の方々、お疲れ様でした。 有難うございました。 笑顔があふれ、良い交流の場になりました。


誕生会;
ルミちゃん 3歳、 ゆうと君 3歳、 ユウユウちゃん 2歳、 いぶき君 1歳
お誕生日おめでとうございます。
新バージョンのコアラカードとコアラメダルは誕生日係の大下さんの作品です。
皆で(^^♪ 「ハッピーバースディ」(^^♪ の歌を歌ってお祝いしました。


料理室を2時まで延長しましたのでゆっくり中国茶を飲んでコアラの会を終わりました。

Today's weather forecast is rain in all day long. 
The place where "Making Chinese Meat Dumpling by Chou san" is an apartment house with cooking room and kid's play room that three Koala member's families live in, not use Koala room.  The cooking room is cleanliness and a spacious room.  An instructor Chou san went over a condominium with cooking room in advance.  There is built-in cupboard though Koala members bring their own plates.

I waited at Fukushi pal at 9:30 and moved to International Center at 9:45.  We went to Condominium cooking room with 40 people of moms and children.

Chou san's husband took vacation from his company and helped.
* How to make the casing of GYOZA (Chinese meat dumpling); Her husband mixed flour as adding water into a smooth paste and let it lie idle in 20 minutes.  It's manual labor.
* How to make the ingredient of GYOZA; Cho san and Abe san mince 3 bunch of leeks and ginger with skin.  And put leek and ginger in the ball following salt, soy sauce, oil, mincemeat, egg and mix the ingredient into a smooth paste.
    (Lecturers prepared above methods.)

* Husband divides the casing of GYOZA into a bite size.
* We are rolling the casing for thin and round shape by a rolling pin.
* Put the ingredient and wrap in shaped GYOZA.  Our goal is 200 pieces.  Let's make it!
* Give Gyoza a good boil.
* Have Gyoza with the original sauce.

Children were playing "play house" with toys until Gyoza cooked.  They were good girls and good boys.  Had a snack time for them!!

Remarks of making GYOZA;
@ Made a big Gyoza because of having much ingredient.
@ Ingredient had gone and a lot of the casing of Gyoza were left over.  Chou san started to make Udon noodle.
@ Handmade MIZU GYOZA is soft and smooth so that children loved it.
@ A hot and spicy original sauce had a good appetite for adult.
@ Last, we had warm noodle soup with tomato and egg.

Thanks for Mr. and Mrs. Chou.  Mizu Gyoza was so delicious.
He was absent from his work and came to help us.  We, all were satisfied with Chinese food.
Thank you who are in charge of this event.  We had a good cross cultural event with a full of joy.

Birthday Party;
Rumi 3 years old girl, Yuto 3 years old boy, Yuyu 2 years old girl, Ibuki 1 year old boy.
Happy Birthday to you!!
New version Koala Birthday card and Koala Medal were made by Ooshimo san who in charge of Birthday.
We sung a song(^^♪ "Happy Birthday"(^^♪ and celebrated them.

We extended the room for a hour, so that we enjoyed having Chinese Tea too.