2014年7月7日月曜日

7月3日七夕祭りと浴衣を着るの報告(The Star Festival and dressing YUKATA)

いつもと違う雰囲気の甚平や浴衣を着た子供達が次々にコアラに集まってきました。 わぁ~可愛い。 なんてかわいいんだろう!!  ♡ カワイイ ♡
赤ちゃんは甚平を着て、3歳になると浴衣を着て来ました。 余りにも可愛いので子供だけで写真を撮ってもらいました。 ママに置いてきぼりにされたと思い、泣いている子供もいました。

まず初めに「たなばたの歌」を歌いました。 コアラ恒例の「Good Morning」の歌で子供達を紹介しました。 日本語で「きらきら星」を歌い、続いて英語、中国語、フィンランド語で歌ってもらいました。

伊藤さんが持って来て下さった大きな笹竹に七夕飾りを付けました。 背が高い人はなるべく上の枝に括り付けて貰いました。 皆で飾り物を作りましたので沢山あります。 豪華にしましょう!

11時に大人も浴衣を着ました。 浴衣着付けボランティアの川崎さんと友人の90歳の人がお手伝いに来られました。 ジョアナさんは背が高すぎて「おはしょり」が出来ませんでした。 かんざしが良く似合って素敵でした。 90歳の御婦人に着せてもらった人はラッキーでしたね。 長生きできますよ。 写真撮り放題、「はい、女優顔・・・」

7月、8月の誕生会;
まさと君 1歳、 ほのかちゃん 1歳、 わこちゃん 1歳、ようすけ君 1歳、ここみちゃん3歳、
ほのかちゃん 3歳、 ここあちゃん 3歳
お誕生日おめでとうございます。 コアラカードとコアラメダルを差し上げます。 
皆で「ハッピーバースデー」の歌を歌ってお祝いしました。

メールでの呼びかけで沢山のお菓子の寄付がありました。 有難うございました。
着付けボランティアの川崎さんから「鳩サブレ」の差し入れがありました。

会の終わりに笹竹の枝を切り分けて持って帰ってもらいました。 7月7日まで飾っておいてくださいね。 来られなかった人の分も貰っている優しい人もいましたね。
余った飾り物は国際交流センターのインターナショナルフェスティバルに寄付します。

Children who were wearing JINBEI or YUKATA, unusual atmosphere gathered in Koala room.  How an adorable!! Oh, cute... Kawaii...  Babies wore Jinbei and 3 years old girls wore Yukata.  I couldn't wait to take photo of them because they are too pretty.  Some of them were crying, they could be think Mama leave her behind.

First, we sung a song "Tanabata no uta" and introduced children by song of "Good Morning" as usual.  We sung "Twinkle Star (kirakira bosi)" in Japanese and followed English, Chinese and Finnish.

We decorated Tanabata Ornaments to the big Bamboo tree which was carried by Ito san.  A tall woman hung from the top of the tree.  We made a lot of decorations.  Let's be a gorgeous tree!

Adults wore Yukata at 11:00.  Yukata dressing volunteer, Kawasaki san and her friend 90 years old woman came to help us.  Joanna san was too tall to make "OHASHORI".  The Kanzashi (ornamental hairpin) suited her nicely.  Someone was garmented by 90 years old lady was a lucky woman who will live long.  Take photos as much as you like.  "Hei, The Actress pose!"

Birthday party for July and August;
Masato 1 year old boy, Honoka 1 year old girl, Wako 1 year old girl, Yousuke 1 year old boy, Kokomi 3 years old girl, Honoka 3 years old girl, Kokoa 3 years old girl
Happy Birthday to you all.  I give you Koala Birthday card and Koala Medal.  Let's celebrate them singing a song "Happy Birthday to you" together.

There were a lot of Sweet contribution.  Thank you very much.  The cookie "Hato Sabure" was presented by Kawasaki san.

At the end of the Koala meeting, we brought back home a branch of Bamboo.  July 7 is the Star Festival.  Please enjoy until then.  One of member got her absentee friend's for.
The surplus ornaments were donated to International Festival at the International Center.