2016年4月21日木曜日

4月14日こどもの日のかぶと・こいのぼり作りの報告(Making a helmet for children's day by the used news paper and a carp-shaped streamer in Origami.)

今日の木曜日も雨でしたね。 10組の親子が集まりました。 兜つくりで英字新聞を持って来た人がいました。 「英字新聞のかぶとはかっこいいね~」とママ達は喜んでいました。
鯉のぼりは割りばしに風車と2匹の鯉をつけました。 皆上手に出来たかな?


4月の誕生会;
まなと君 2歳、ウェット ミーちゃん 1歳 お誕生日おめでとうございます。 コアラの誕生日カードとコアラメダルを差し上げます。 皆でまなと君とミーちゃんのお誕生を祝って「(^^♪ 誕生日の歌♫ 」を歌いましょう。 

新会員;
増田さん 9が月女児 区役所・昨年より空き待ち ブログは見ている  ようこそ コアラへ!

Thursdays of this month were rainy days.  Ten couples of mothers and children gathered.  Someone brought used English News paper.  Mamas were pleased that their children's helmets were written in English.  A windmill and two carp-shaped streamer in Origami were attached on a disposable wooden chopstick.   Good job!!

Birthday party for April;
Manato: two years old boy,  Weight Mi: one year old girl.  Happy Birthday to you.  Give you Koala Birthday card and Koala medal.  Let sing a song "Happy Birthday to you" together.

New member;
Masuda san and 9 months baby girl.  Waiting from last year/Kuyakusho  Seeing Koala blog.
Welcome to Koala!!