2016年4月4日月曜日

3月31日お花見会の報告(Picnic under the cherry blossom)

11時自治会館前集合でしたが、30分前に行き場所取りをしました。 朝のうちは桜7分咲きでした。 お昼から21℃と暑くなりました。 もう桜は満開です。 他の花見客も大勢集まってきました。
最高のお花見日和でした。 

子供たちと草花を摘んだり,木を触ったりして遊びました。 まさとくんとつむぎちゃんは蟻の素早い動きが面白くて、キャーキャー笑っていました。

新しくコアラに入会したい家族8組と現在のコアラメンバー10組の親子で青空のもと、お弁当を食べました。 メンバーが作った食べ物が次々に回ってきました。 それぞれ個性があって美味しかったです。

普段、余りお喋りできない会員とゆっくり話する事が出来るのでこんな機会は貴重ですね。


Got together at 11:00 at Jichi kaikan but I went to the place to keep the site 30 minutes before.  In the morning, Sakura came out 70%.  It was 21degrees in the daytime.  The cherry blossoms are in full bloom now.  Other groups also went out to enjoy the cherry blossoms at the same place.  Today was the best cheery blossom-viewing picnic. 

I played with children to pick grasses or touching the tree.  Masato and Tumugi were always laughing to see an ant's quick movements.

We had a picnic under the blue sky with the new member 8 couples of mother and child and Koala member 10 couples.   We passed around the food.  These were so delicious.

This was a precious time to chat with members.