2016年8月26日金曜日

ニュース)コアラ会員のワインさんがテレビ東京に出演します。Oanh san appears on the television.

7月の中旬、テレビ東京のスタッフの方から電話があり、コアラの活動を撮影させてほしい!との事でした。 コアラのブログを見て、興味を持ったそうです。 すごい!!やったね☺☺
8月は夏休みなので集まりは有りません。 「赤ちゃんを育てている外国人ママを集めて欲しい! インタビューしている所を撮影したい!」と頼まれました。 卒業生を含め、数人に電話しましたが「テレビに映りたくない。 日本語は上手でないので無理です。 旅行に行く予定です。」と断られ、ベトナムのワインさんだけがOKでした。 結局、色んな場所から集められた外国人ママが8月16日(火)に南千住駅のマンションで撮影する事になりました。

たった6分の放送の為に2時間の外国人ママのインタビューと事前インタビュー、シナリオ作りなど沢山のスタッフが関わっていました。

MCはホラン千秋さんでしたのでワインさんは英語でのインタビューになりました。
テレビ東京 題名は「ニッポンのお宝」世界が認めた ニッポンのお宝 放送予定日は
1回目、9月7日(水)23:08~23:14
2回目、9月14日(水)22:48~22:54 多分この時間帯に出演します。
4回まであります。

A Staff of TV Tokyo called me in the middle of July and wanted to shoot Koala activities.  She was greatly intrigued to see Koala blog.  Wow. Good going!!☺ ☺
Koala is summer holiday in August.  She said to me, "Please gather foreign mothers who are raiseing children. I want to get their interview and want to shoot them."  I called several Koala members including the former Koala members.  "I don't want to appear on the television.  It's impossible, I am not good at Japanese.  I have a plan to go the family trip."  All refused except Oanh san. 
After all, a staff collected foreign mothers here and there and film studio was Minami Senjyu on August 16.
TV crew got pre-interview from foreign mothers and 2 hours interview on the day for shooting film.
It will televise only 6 minutes.

MC was Miss Horan Chiaki who gave an English interview to Oanh san.
TV Tokyo, Title is "A treasure of Nippon"
first, Sept. 7 23:08~23:14
second, Sept 14, 22:48~22:54  She appears on this day.