2016年10月3日月曜日

9月29日楽しく踊ろう!フラダンスの報告(Let's enjoy Hawaiian dance Hula!)

フラダンス暦10年の米澤代表がフラを教えます。 20人分のフラドレス、レイ、髪飾りを持参しました。 子供達へのお菓子も忘れずに持ってきましたよ。 重かった!


* 新しく2人の親子が参加されましたので皆で輪になって自己紹介から始めました。
* フラダンスの意味と基本ステップ
* 「南国の夜」を練習しましょう。

  ♫ 月は輝く 南の  はるかなる 夢の国よ  星はきらめき 
    そよ風  ささやく ヤシの葉蔭に  うるわしの星よ とわに
    輝ける 君の胸を  喜び尽きる 常夏の 君知るや 南の夜 ♫

* フラドレスに着替えて変身しましょう! 髪飾りはどれが似合うかな~ 
   鏡を見て思わず「かわいい!」
* フラガールになったつもりで優雅に踊りましょう。
* 本番です。

* 米澤さんは「クウ レイ アワプヒ」意味は「あなた、どこに行ったの。私はここよ」を一人で踊りました。





@ お誕生日係がいないので9月の誕生会は有りませんでした。 来月に行います。
@ 人形劇の係:橘さん、グエンさん
@ ハロウィンの係:渋谷さん、田中さん
   よろしくお願いします。

新会員;
平田さん、張さん(中国) ようこそコアラへ!!

Mrs. Yonezawa who has been practiced Hawaiian Hula for 10 years, taught us about Hula.  She brought her Hula dresses, Lei and Head dresses for 20 persons.  She never forgot to bring sweets for children.
Oh, Heavy stuff!!

* New two members joined us, we introduced by ourselves.
* Meaning and basic steps of Hula dance.
* Let's practice "Nangoku no yoru".
     ♫ ~       ~  ♫

* Let's change into Hula dress.  Which head dress does it look very good on me?  "How cute I am!", in the mirror.
* Let's dance as if you are a Hula girl.
* It's a show time.

@ We missed Sept. birthday party because of absence of birthday attendant.  Will do it next month.
@ Puppet show: Tachibana san, Guen san
@ Halloween party:  Shibuya san, Tanaka san

 Thank you for your cooperation.

New Members;
Hirata san and Cho san from China

Welcome to Koala!