2016年10月17日月曜日

10月13日ハロウィーンパーティの報告(Halloween Party)

まず、部屋の壁にハロウィーンの飾りをしました。 係の田中さんが中心になり皆で手伝いました。 今年はどんな飾りつけになるでしょう。 

子供達のハロウィンコスチュームはママの手作りの服が多いようです。  子供達の仮装を紹介します。

まなとくん ドナルド、 かいくん カタツムリ、 ゆいちゃん ウィッチ、 あおいちゃん キャット、  おうしろうくん ドナルド、 しのちゃん カボチャ、 ほのかちゃん チビデビル、 ゆきかちゃん ジュピター、 めるちゃん ジャポランタ、 せゆちゃん パープルプリンセス、 はるきくん エイプ、 かいくん ティガー、 みのるくん ねこ、 さきちゃん ねこ、 しゅんくん エルモ、 ゆずきちゃん ハロウィン。


コスチューム大賞はまなとくん ドナルド、あおいちゃん キャット、ゆきかちゃん ジュピターに決まりました。 おめでとうございます。 係の渋谷さんからハロウィンメダルとプレゼントを貰いました。

「trick or treat」のハロウィンお菓子は長濱和枝さんがプレゼントして下さいました。 渋谷さんがお礼の色紙を作り、皆でお礼のメッセージを書きました。

一品持ち寄りなので色んな食べ物が並びました。 ご飯ものが足りないだろうと思い、友人の阿部さんに炊き込みご飯を作ってもらいました。 いつもお世話になっている福祉パルの職員の方にも少しですがおすそ分けしました。 卒業生も参加しましたね。 みんなお腹いっぱい食べました。 出席者は38名でした。

共同通信社の土井記者が外国人ママの子育てについてインタビューに来ました。 「新年号」に掲載予定だそうです。

10月の誕生会;
ゆずきちゃん 2歳、 めるちゃん 1歳、 さきちゃん 1歳 。
お誕生日おめでとうございます。 お誕生日カードとコアラメダルを差し上げます。
皆で (^^♪「お誕生日の歌」(^^♪ を歌って3人の女の子たちを祝福しましょう。



新入会;
安藤さん ようこそコアラへ!

First of all, we decorated Halloween tinsels on the wall.  Tanaka san in charge of this event and other members helped her to decorate them.

I have a feeling that some of Halloween costumes were made by their mothers.  Let me introduce children's costumes.

Manato  Donald, Kai snail, Yui witch, Aoi cat, Oushiro Donald, Shino pumpkin, Honoka tiniy devil, Yukika jupiter, Meru japolanta, Seyu purple princess, Haruki ape, Kai tiger, Minoru cat, Saki cat, Shun elmo, Yuzuki Halloween

Costume prize; Manato Donald, Aoi Cat and Yukika Jupiter   Congratulations for all of you!
An attendant, Shibuya san gave Halloween medal and present.

Halloween sweet [trick or treat] were contributed by Mrs. Kazue Nagahama.  Shibuya san prepared "Shikishi" which we wrote our thanks messages on it.

As a potluck party, we brought foods.  Thankfully, Abe san also supplied us with food.  I shared our foods to Fukushi pal staff.  Everyone had eaten sufficiently.  Attendees were 38.

Kyodo News reporter, Doi san came to take interview from foreign mothers.  This article run in New Year's News paper.

October Birthday Party;
Yuzuki 2 years old, Meru 1 year old and Saki 1 year old
Happy Birthday to three girls!  Give you Birthday card and Koala Medal.
Let's sing a song (^^♪"Happy Birthday to you"(^^♪ all together and celebrate them.

New Member;
Ando san  Welcome to Koala!