2017年10月3日火曜日

9月28日古着の持ち寄りとフェスタの説明の報告(Exchange children's used clothes and explain about Festa.)

天気予報は大雨洪水注意報でした。 10時頃、雨がやみました。 14組の親子が集まりました。
10か月のアンリちゃんが私の所に寄って来たので抱きあげると「あーあー・・・」と声を出しました。 「何かお話ししたいのね。アンリちゃん、ご機嫌ね~」と笑顔です。
たまらなく可愛いです。
押し倒されてしまったカイ君、「ぼくどうしちゃった??何が起きた??夢か??」茫然自失の様子で動かずにいる姿。 カイ君、可愛いね~。
泣く子、笑う子、走り回る子。 コアラは自由で気ままにしています。 皆可愛い子供達です。

11月25日(土)のこども未来フェスタで決まった事;
曲は「Its a small world.」 
「ファッションショー」は1か国2分のステージ、10か国の予定、20分
「英語であそぼう」は小堀さん、布施さん担当、10分

民族衣装担当;
ハワイ: 渋谷、クリスチャン (まなと
インド:布施、パメラ (める、みさき、あおい、あんり)
ベトナム:チートン
カンボジア:田中
メキシコ:宮島 (しゅん) 
沖縄;松島、松島妹 《三線で登場》 (こうた、妹の子)
アフリカ;小堀 (かい)
中国;藤原、小嶋
フィリピン;ベレン、ライザパパ(ゆき)"
韓国?

沢山の着られなくなった子供服が集まりました。 これから大きくなる子供達が自分のサイズの服を貰って帰りました。 ご協力有難うございました。 助かります。

誕生会;
シュン君 1歳のお誕生日おめでとうございます。 コアラのお誕生日カードとコアラメダルをさしあげます。 皆で「ハッピーバースディの歌」を歌ってお祝いしましょう。

シュン君の嬉しそうな笑顔を始めて見ました。 おめでとう 🎊 シュン君。

The weather forecast for today was a heavy rain and flood advisory.  It was stopped raining around 10:00am.  Fourteen couples of mothers and children got together.
Ten months Anri came closer to me and I took her in my arms.  She voiced "A~"  I said to her "You want to chat with me, aren't you?  You look great."  She smiled on her face.  How cute Anri is!
Kai was push down by a boy.  "What happened to me?  Why?  Nightmare?"  He was in stunned silence and couldn't move.  What adorable Kai!
Crying child, laughing child, running child.  They are all loving children.  Koala is a place to do free and easy.

Plan to Kodomo Mirai Festa on Nov. 25.
Music: It's a small world.
Fashion Show: 2 minutes for one country x 10, 20 minutes
Play in English: Kobori san and Fuse san: 10 minutes

Costume;
Hawaii; Shibuya, Chrischan (Manato,
India: Fuse, Pamera (Meru, Misaki, Aoi, Anri)
Vietnam: Chiton
Cambodia: Tanaka
Mexico: Miyajima (Shun)
Okinawa: Matsushima, her sister (kouta, sister's son)
Africa; Kobori (kai)
China: Fujiwara, Kojima
Philippine: Beren, Raiza's Papa (yuki)
Korea?

All members brought in their child's used clothes.  Thank you for your donations. 
They got their child size of clothes.  That will be helpful.

Birthday party;
Shun 1 year old boy.  Happy Birthday to you!  I will give you Koala birthday card and Koala Medal.  Let's sing a song "Happy Birthday song" together and celebrate his birth.
I first saw Shun's happy face.  Congratulation Shun.