2018年12月7日金曜日

12月6日クリスマスパーティの報告(Christmas Party)

朝から雨です。 30分遅れてやっと親子が集まりました。 サンタファッションの子供達。 可愛いね~。 壁にクリスマスの飾りつけをしました。 大きなサンタクロースのぬいぐるみを置くと子供達が集まってきました。 サンタさんと一緒に写真を撮りました。 長濱和枝さんから頂いたクリスマスプレゼントのお菓子を子供達に配りました。

コアラ卒業生の布施さんが子供達にクリスマスの絵本を読んで聞かせて下さいました。 英語で話されているのに子供達は真剣に聞いていました。 し~ん・・・・
子供達を引き付けるコツがあるのかな?? ご自宅で英語教室を開かれていますよ。

11:30 そろそろお腹が空いてきましたね。 一品持ち寄りのパーティなのでそれぞれが家で作ってきました。 スプーン、皿、箸は自分で持ってきます。 「わぁ~どの料理も美味しそう!」 赤・緑のクリスマスカラーのケーキ、サンタの顔のおにぎり・・・など工夫された料理は見ているだけで楽しめました。

手を拭いて‼ いただきます~~。
いつもお世話になっている福祉パルの職員の方にもおすそ分けしました。 皆さんとても喜んでいらっしゃいました。

誕生会:
ケンノスケ君 3才、あおいちゃん 3才 お誕生日おめでとうございます。 
コアラのお誕生日カードとコアラメダルを差し上げます。
みんなで「ハッピーバースデーの歌」を歌ってお二人をお祝いしましょう。
3歳になると、大人が歌うのをじっと見つめていました。 幸せを感じているのでしょう。 1歳、2歳と年齢ごとに表情が違います。

お知らせ;
今までの係が産休につき、来年から新しい係が決まりました。 
よろしくお願いします。
写真係;シェーファーさん、ライザさん、鴨川さん
メール・名簿係:田部井さん

It's a rain from the morning. Members finally gathered 30 minutes late.  Children wear the designing Santa shirt.  How cute they are!  We decorated Christmas ornaments on the wall.  As soon as I put a big stuffed Santa on the table, children gathered around.  Moms took photos with their children.  I gave Christmas present  to children that were contributed by Mrs Kazue Nagahama. 

Fuse san who graduated from Koala read a Christmas story to the children.  Children listened in earnest in spite of English reading.  Silent・・・  She must have the secret of success to let children quiet.  She is teaching English at her home.

We are getting hungry at 11:30.  As it is a potluck party, we have to bring some food and share among us.  It is a rule to bring a spoon, plate and chopstick.  "Wao~  All dishes are so delicious!"  There are Christmas color of red and green cakes and Onigiri with Santa face.  The signs of thoughtful devising can be seen.

Clean you hands and then say "Itadakimasu~  These taste very good!!
We shared our food to the staff of the Fukushi Pal.  They were so glad to get them.

Birthday Party;
Kennosuke 3 years old boy and Aoi 3 years old girl.  Happy Birthday to you!
Give you Koala Birthday card and Koala Medal.  Let sing a song "Happy Birthday to you" and celebrate their birthdays.
Three years old children kept watching that adults were singing.  They had to feel their happiness.  Children have different expression of their ages.

Information:
The former person in charge will take maternity leave.
New persons in charge were decided.
Phot: Sifar san, Raiza san
Mailing: Tabei san