2019年7月4日木曜日

7月3日(水)七夕祭りの報告(The Star Festival)

高橋さんの手遊び歌から始まりました。 皆で七夕祭りの飾りつけをしました。 外国人会員には浴衣を着てもらいました。




ユキ君は昨年コアラを卒業して幼稚園に行っていますが、「ママ、ボクいつコアラに行くの?」と毎日聞くのだそうです。 それでライザさんは浴衣を着たまま幼稚園にユキ君を迎えに行きました。 ユキ君も甚平に着替えて七夕祭りに参加しました。

ボランティアのリネットさんがカンボジアのお菓子を作って持って来て下さいました。
ココナツミルクと小豆が相性が良いのでしょうか・・・とても美味しかった。 有難うございました。

誕生会;
コウタ君3歳 お誕生日おめでとうございます。 コアラのお誕生日カードとコアラメダルを差し上げます。 皆で「ハッピーバースディの歌」を歌ってお祝いしましょう。


入会;
岡田さん ようこそ コアラへ!!


A song using hand-gestures was started by Takahashi san.  We decorated Tanabata ornaments.  Foreign members wore Yukata(summer kimono).

Philippine boy Yuki finished Koala and went to preschool now.  He is likely to ask to mom every day, "when will we go to the Koala?"  So, Raizza san went to pick him up at preschool with Yukata.  Yuki also changed Jinbe and joined our party.

Volunteer staff, Rinett san made Cambodian sweet.  This was delicious. It must be good combination with coconut milk and Azuki.  Thank you very much.

Birthday party;
Kouta three years old boy.  Happy Birthday to you.  Give you Koala Birthday card and Koala Medal.  Let's sing a song "Happy Birthday" and celebrate him.

New member;
Okada san, Welcome to Koala!