2019年6月30日日曜日

6月27日七夕飾りを作ろうの報告(Making Tanabata decorations)

今日は今までで一番参加者が少なかった。 7組だけ。 まずは手作り梅ジュースで爽やかになりましょう。
 
高橋さんの英語の手遊び歌から始まりました。①Hello ② How's the weather ③The wheels on the busの3曲でした。 今後、コアラの会の初めに少しづつ英語の歌を入れていく事になりました。 高橋さん、よろしくお願いします。

折り紙で飾りを作りましたので来週の七夕祭りで飾ります。 外国人会員の為に浴衣を持って行きますので日本の七夕祭りを楽しんでください。

宗さんより台湾のお土産のお菓子をいただきました。

It was the fewest participant today.  Only 7 couples of Mom & child.  Before starting, let's have a handmade plum juice becoming fresh.

Started with English song using hand-gestures by Takahasi san.  There were three songs, Hello and How's the weather and the wheels on the bus.  We will learn English song using hand-gensures before the every event starts.  Thank you, Takahashi san. We send you our best wishes.

We made Tanabata decoration by origami which will bring to Koala next week.  I,Yonezawa will bring several Yukatas for foreigners.  Please enjoy Japanese kimono at the star festival.

Thank you Sou san, Taiwanese sweets.