2019年6月9日日曜日

6月6日中原警察署見学報告(Visit to Nakahara Police Office)

「シュン君のパトカーに乗りたい~」の一声で中原警察署見学が決まりました。 係は宮島さん。鴨川さん。 警察署に問い合わせて、コアラの活動内容や参加予定人数を提出して下さいました。 Gメールで参加者の人数を確認して貰いました。 本当にご苦労様でした。 有難うございました。

12組の親子が集まりました。 子供達は早くパトカーに乗りたくてうずうずしていました。 シュン君はおもちゃのパトカー2台を持ってきました。 お巡りさんに見せると大変喜んでおられました。

お巡りさんの説明でパトカーの運転席に沢山のボタンがあります。 間違って押してしまうと全部の警察署に通報が行きますので気を付けて下さい。 
親子でパトカーに乗りました。 参加者が少なかったので2回乗った人もいました。 お巡りさんも写真撮影を手伝って下さいました。 シュン君はパトカーのマイク使用やサイレンを鳴らすサービスをして貰えました。 サイレンの音が大きくて泣き出す子供もいました。

若いお巡りさんが着ていた耐刃防護着(たいじんぼうごぎ)(ベスト)を鴨川さんが着せてもらいました。 彼女は可愛いのに、どういう訳か似合っていました。
全ての装備(催涙(さいるい)スプレー、マイク、拳銃、手錠、警棒)で重さが2kg位でした。
まる1日パトカーで巡回してお昼の12時で仕事が終わりです。 1日のお勤めを終えたパトカーや白バイが車庫に帰ってきました。 うわぁ~ カッコイイ!!

貴重な経験をさせて頂きました。 中原警察署のお巡りさん、有難うございました。
*私(米澤)の知り合いの警視正の石井さんがおられたら、もっと面白い事が起きたかもしれない?・・・
"Shun wants to get in a police patrol car (a cop car)!"  It was decided to visit Nakahara Police Office by giving a word from a boy.  Miyajima san was in charge of a telephone inquiry to the police office.  Kamogawa san submitted the paper about Koala activity and expectation of the number of participants.  Koala members mailed signing up for participation to Miyajima san.  Thank you for your labor.

12 pair of mom&child gathered.  Children were impatient to get in a cop car.  Shun held his two toy cop cars in his hands and showed them to a police officer.  He was so glad to see them. 

A police officer explained a cop car which there are many switches at a driver's seat.  If you push it mistakenly, it would raise the alarm to all police stations.  Watch out!!
Child with mom got in a cop car.  Somebody could ride a car twice.  Officers helped to take photo.  Shun got a special service to use patrol microphone and to sound a siren.  Some child cried by a piercing siren.

Kamogawa san got to try to wear a young officer's knife-proof vest which has 2Kg. is equipped with a tear spray, microphone, pistol, handcuffs, a police officer's club.

A patrol car made the round of a district during 24 hours and finished at the 12:00 noon.  Cop cars and motorcycle policemen returned to a garage.  Wow!  Cool!

Today, we had a valuable experience.  Thank you, Nakahara Police Officers.
If my acquaintance Ishi san, a chief superintendent were there, something might be happened.