2019年6月1日土曜日

5月30日皆で踊ろう!フラダンスの報告(Let's enjoy Hula!)

フラダンスを教えるのはコアラ代表の米澤悦子です。 私はフラスタジオで15年習っていますが全然飽きません。 フラは手話です。 ハワイ語で歌っています。 踊りの内容の他に裏の意味があるのが面白いです。 例えば、鳥の踊りで、鳥が蜜を吸う場面があります。 裏の意味は男女のラブストーリーです。

さて、私が持っているフラドレス、ヘッドドレス、フラワーレイを20人分持って行きました。 残念ながら、参加者が少なくて半分しか使ってもらえませんでした。 自分の好きなドレスを着てもらいました。 みんな素敵です!! いつもと違う雰囲気を楽しんでいました。

今回は"To you sweetheart, Aloha"を教えました。 英語の歌なので覚えやすいと思います。 最後は自由にフラガールになりきって楽しみました。 皆可愛かったよ カワ(・∀・)イイ!!。
フィリピン出身のお二人は何も教えない中から腰の動き、手の動きがスムーズです。
お国柄でしょうか・・・

入会:
リャオ ショーチンさん(台湾) なのちゃんのパパはアルゼンチン 
ようこそ コアラへ

To give lesson in Hula is Koala president Yonezawa.  I've learned Hula for 15 years but I've never lost interest in Hula.  Hula is communication in sign language and sing in Hawaiian language. I am intriguing dance because it has two-faced.  For example, the dance of bird, a bird suck honey from a flower.  The meaning of behind-the-scenes are the love story.

 I provided to have enough Hula dresses, Headdresses and Flower Leis for members might come. Disappointingly, attendees were only 10, half of my expectation.  They wore Hula dresses.  What a lovely girls they are!!  They enjoyed unusual costume and atmosphere.   I gave lesson to members how to dance "To you sweetheart, Aloha".  The words to a song is written in English.  At last, they became Hula girls and enjoyed dancing.  Everyone was so cute カワ(・∀・)イイ!!  Before taking lesson, two of philippines started dance and their waists and hands motion were so smooth.

New member:
Ryao san (Taiwan)& Nano chan's papa comes from Argentine.  
Welcome to KOALA!