2021年11月1日月曜日

10月28日ガチャガチャで玩具の楽器作りの報告(Let 's make musical instrument using toy)

 いつもの様にマットを敷いて消毒をしました。 おもちゃも出しました。

用意するものは:

1、ガチャガチャ カプセル  2、金時豆(もし飲み込んでも大丈夫な様に)  3,スプーン2本  4,粘着布テープ  5、マスキングテープ

①ガチャガチャカプセルの中に金時豆を3粒いれる。  ②スプーン2本を横から挟む。   ③スプーンの下の方を粘着布テープで巻く。 ④カプセルの周りにマスキングテープで飾る。


ママお手製の楽器が出来上がりました。 子供たちは大喜び、もう鳴らしていました。




 コアラのテーマ音楽「It's a small world」の音楽に乗って皆で楽器を鳴らしながら歩きました。



今日の担当は杉本さんでした。 大きな拍手でお礼をしましょう。

決まった事:

11月4日、11月25日、1月13日のイベントが決まりましたのでコアラスケジュールをご覧ください。

緊急事態宣言が解除されましたので11月から飲食の許可が下りました。

報告:米澤

We spread mats on the floor and disinfected as usual and also prepared toys for children.

Provide for;

1, gachagacha capsule   2,beans   3,pair of spoon   4,sticky fabric tape  5,masking tape

①put three beans in gachagacha capsule   ②hold a capsule with spoons from both sides   ③wind sticky fabric tape around spoons    ④decorate masking tape around a capsule 

Mom's hand made musical instrument were completed.  Children were filled with joy and started beating.  We walked around the mats shaking instrument with Koala's theme song "It's a small world"

Sugimoto san was in charge of today's event.  Give her big hands.  Thank you!

note:

We decided upcoming events.  See our blog schedule.  Released from The state of emergency.  We allow to have potluck party.