2012年7月9日月曜日

7月5日七夕祭りと浴衣を着よう!の報告(The Star Festival and Let's wear YUKATA!)

毎年、伊藤重子さんはご自宅の庭の笹竹を9時半までにコアラに届けてくださいます。 今年は浴衣2枚を寄付してくださいました。 いつもコアラを応援してくださり有難うございます。 
米澤代表が浴衣を9枚持ってきましたので11人は浴衣を着ることができます。

みんなで飾り付け
中原区役所の依頼で慶応大メディアデザイン研究所の鈴木健大さんがビデオの撮影に来られました。 インタビューを受けた人は野田クーシンさん、首藤菜穂さん、藤原錦芳さんと米澤代表でした。 折り紙や包装紙などで作った飾りを笹竹に紐でつけました。 コアラでは「頭を使ってお金を使わず!」です。 わずかな資金なので色々と工夫しています。


浴衣の着付けを体験
11時に着付けの先生、矢追三惠さん、井上皆子さんが来られて、浴衣の着付け方を教えてもらいました。 全員が浴衣を着られる様に先生方もスーツケースに数枚の浴衣を持ってきてくださいました。 ところが人が多すぎて部屋の温度が高くなり、蒸し暑くてママ達は浴衣を着たくない様です。 赤ちゃんが泣き出しました。 途中で帰った人もいます。 今日の参加者は29組57名でした。 嬉しい悲鳴です。 (*´∀`*)
皆で写真を撮って終わりました。 それぞれが笹竹を貰って帰りました。 願い事を書いた短冊を加えて本番の7月7日まで窓際に飾っておいてくださいね。

新会員;橋の口さん、アンドレス(アメリカ)さん、リタヤング(台湾)さん、コウカブン(台湾)さん、森廣クリスティーナ(オーストリア)さんと中川さんでした。
全員で記念撮影

早速、クリスティーナさんが笹竹の伊藤さん、着物の矢追さんと井上さんに贈る御礼の「写真入りメッセージ」を作ってくださいました。 夜空に輝く天の川にコアラ会員の写真が浮かびあがり、感謝の言葉が添えてある。 素晴らしい作品です。 ☺(^v^)(-^〇^-) 有難うございまいした。 

Ms. Shigeko Ito has been delivered a bamboo tree from her garden to Koala room at 9:30 every year.  She donated two sets of Yukata.  We really appreciate she has been supporting Koala.  I, Yonezawa prepared 9 sets of Yukata, so 11 persons can wear them.

ビデオ撮影の打ち合わせ
Mr. Takehiro Suzuki, Keio Univ. Media Design Institute took pictures of our activity requested by Nakahara Ward office.   Interviewee were Noda Kushin san, Shudo Naho san, Fujiwara Kinpo san and Koala founder Yonezawa.  We decorated art works of origami and wrapping paper on the bamboo tree.  I used to say to Koala members "Use your brain and don't spend money".  We use our own initiative because of limited funds.

着付けの先生
Ms. Mie Yaoi and Ms. Minako Inoue who are Kimono professional arrived in Koala at 11:00 and taught us how to wear Yukata.  They also prepared several Yukatas for Koala members.  Koala room was jammed with people and was rising temperature.  Mamas were reluctant to wear Yukata because of mugginess.  The babies cried out.  Someone left the room.  Today's participants were 57 persons.  "Cry for joy" to me. (*´∀`*)  We took photos.  Each of us brought a bunch of bamboo tree home.  Please write your wishes on the piece of paper and tied the bamboo tree and hung it on the window until July 7 when it is the Star Festival.
小枝に分けてお持ち帰り

New Members; Hasinokuchi san, Andores san(America), Rita Young san(Taiwan), Kow Kabun san(Taiwan), Morihiro Kristina san(Austria) and her Japanese friend, Nakagawa san.

Kristina san made "Message with picture" to Ito san (bamboo tree), Yaoi san and Inoue san(kimono) for recognition of their kindness.  Our pictures are clearly silhouetted against glorious the Milky Way in the night sky and was written words of gratitude.  What a wonderful works, Kristina san.  Thank you so much.