2018年6月3日日曜日

5月31日パパへの感謝状作りと古着交換会の報告(Let's make Thank-you note for Papa & exchange used clothes)

6月17日は父の日です。 日頃、お世話になっているお父さんに感謝の気持ちを伝えましょう。 イベントは「パパへの感謝状作り」です。
コアラでは厚紙、シール、ぺんなどを準備しました。 参加者には家族写真を持って来て貰いました。 さて、どんな作品が出来たのでしょうか・・・

会員の提案で「着られなくなったこども服の交換又はプレゼントしよう!」と古着やおもちゃを持ち寄りました。 新しいドレスを着た子供達は嬉しそうにしていました。
引き取りてが無かった洋服は7月8日(日)のインターナショナルフェスティバルのフリーマーケットに持って行きます。

お誕生会:
かいり君 3歳、みいちゃん 3歳、たかとら君 1歳 お誕生日おめでとうございます。 コアラのお誕生日カードとコアラメダルを差し上げます。
3人の子供達の成長を祝って皆で「(^^♪ ハッピーバースディ (^^♪」の歌を歌いましょう。
3歳になると祝福されている事を意識して嬉しそうに笑顔になれます。 1歳はまだ分かりませんが、皆に笑顔で見られているので幸せな気分になれます。


ライザさん、ベレンさんは連休中にフィリピンに帰国されていました。 フィリピンのお土産を頂きました。 珍しいお菓子をみんなで頂きました。 有難うございました。

ご報告;
*中原区役所の方が来られて「今年もこども未来フェスタに出て欲しい。昨年の世界の民族衣装ファッションショー(10か国)&英語であそぼう」は評判が良かった。
*「川崎FMラジオに出て欲しい」事を話されました。

Father's Day is June 17th.  Let express your appreciation for Papa.  Today's event is "Let's make thank-you note for Papa".  We, Koala prepared thick paper, seal or sticker and pen.  Participants were required their family picture.  Well, what kind of card will be made?

Members brought in child's used clothes and toys to exchange or present to other members. This idea produced by Koala members.   After children got a new dress, they seemed to be happy!  I will bring leftover things to International Festival flea market on July 8.

Birthday;
Kairi 3 years old boy, Mi 3 years old girl, Takatora 1 year old boy.
Happy Birthday to you.  Give you Koala birthday card and Koala Medal.
Let's sing a song "(^^♪ Happy Birthday to you (^^♪" together for them.
They looked happy for celebration song when they reached 3 years old.
Everybody looked at him with smiling face and singing make him happy when he reached 1 year old.

Raiza san and Belen san returned to Philippine in the early May.  They brought Philippine sweets.  We enjoyed novelty sweets.  Thank you very much.

Report;
* Staff of Nakahara Ward office came to Koala and said to hope on stage "Kodomo mirai festa" this year too.  We had a good reputation "World costume Fashion show (10 different countries) and play in English.
*To appear on Kawasaki FM Radio broadcast.