2010年11月21日日曜日

【祝】川崎市保健衛生功労者表彰式の報告 The awarding ceremony


11月18日(木)エポック中原で『川崎市保健衛生功労者表彰式』がありました。
国際子育てひろば『コアラ』は地域保健優良団体の部で川崎市長より表彰されました。代表の米澤悦子と副代表の藤原錦芳(中国)さんの二人で出席しました。
会場には授与する側、受賞される人達とその関係者で40名ほど集まっていました。 
7月に保健婦さんたちからノミネートの話がありました。私は「別に表彰されてもされなくてもどちらでもいいですよ」と素っ気ない返事をしていました。14年7ヶ月もコアラを運営し、多くの外国人母子を助けてきた事や世界女性会議に参加し情報収集、自分磨きをして来た事が認められたようです。
私はコアラが表彰されなければ川崎市に『功労者表彰式』がある事さえも知りませんでした。今年で50年目の節目の年だそうです。
会場で「おめでとうございます」と言われました。花束を抱いて喜んでいる受賞団体を見て「これはすごい事なのだ!名誉な事なのだ!」と思えるようになりました。これで『コアラ』も川崎市のボランティア団体として認められた事になります。今頃になって嬉しさがふつふつと沸いて来ました。
25日のコアラの日に表彰状と記念品のフォートスタンドを持参しますので見てください。


Congratulations on Koala at the awarding ceremony.
The awarding ceremony conducted at "Epoch Nakahara" on November 18. The International Parents and Infants cross cultural group KOALA was recognized as the excellent group by Kawasaki city. Mayor of Kawasaki rewarded us Koala past services with testimonial and favors. President Etsuko Yonezawa and Vice president Kinpo Fujiwara attended the awarding ceremony. There were 40 people including presenter, city officials and prize receivers.

Some district nurses nominated for me Koala group in July. I replied them curtly that whether I received a prize or not, I wouldn't care.
I have manged Koala for 14 years 7 months and have been supporting a lot of foreign mothers and children. I attended the World women's conference and got various information and kept studying. These were commended by the local government. I didn't know the awarding ceremony in Kawasaki if I wouldn't receive this prize. The awarding ceremony continued for the past 50 years. People said to us "Congratulations." We saw some group members who were delighted to have testimonial and bouquet. We noticed that this must be great and honorable thing. The volunteer group "KOALA" was recognized a excellent group by the Kawasaki city.